“BTV En directe” a l’INS Joan d’Àustria

El dimarts 15 de març l’alumnat de quart d’ESO de l’INS Joan d’Àustria vam ser els protagonistes d’un minireportatge al programa de BTV En directe sobre el projecte “Debat i aprèn” en què participem.

La periodista Laura Suñol, de Barcelona Televisió, va entrevistar la formadora i dos alumnes del centre perquè els expliquessin en què consisteix aquesta iniciativa i també què estem aprenent en aquests tallers. “Debat i aprèn”, una iniciativa desenvolupada per l’IMEB en la qual participen 17 instituts més d’arreu de la ciutat de Barcelona.

En aquestes sessions, que condueix la formadora de l’IMEB Mònica LLop, treballem per potenciar les nostres habilitats comunicatives, el treball en grup, l’escolta activa, buscar informació… de cara a protagonitzar un debat col•lectiu intercentres que tindrà lloc a mitjans del mes de maig. Les vuit sessions de què consta el projecte es desenvolupen dins de la matèria de llengua catalana i literatura de quart d’ESO.

Les profesores d’aquesta matèria consideren que d’aquesta manera es dota l’alumnat d’eines comunicatives eficaces no només per millorar la seva expressió oral en català, sinó també l’estructura del seu discurs, les presentacions orals en qualsevol disciplina, la construcció del propi pensament, el respecte per les opinions dels companys…

L’emissió complerta es pot veure, al web de BTV, seguint el següent enllaç