Intercanvis lingüístics i culturals

L’Institut de Gurb té molta experiència en l’organització d’intercanvis lingüístics i culturals de professorat i alumnat amb centres d’altres països. Cada any, l’alumnat de 3r realitza un intercanvi, que inicialment es feia amb un centre d’Holanda, el Maartens College de Groningen. Degut a l’alta demanda de participació, més tard es va iniciar un altre intercanvi amb un altre centre dels Països Baixos, el Carolus Clusius College de Zwolle. Recentment, aquests dos intercanvis d’Holanda s’han substituït per un intercanvi amb l’institut Birkhovedskolen de Nyborg, a Dinamarca.

L’intercanvi consta de dues parts: el viatge al país estranger i l’estada de l’alumnat estranger a casa nostra. A l’estranger, els companys d’intercanvi ens ensenyen el seu país, i quan ens visiten, aprofitem per fer excursions pel territori i així mostrar-los el nostre país. Visitem llocs com Barcelona, la Costa Brava, Montserrat, i també els ensenyem Gurb i Vic.

També hem fet altres intercanvis, com és el cas de l’intercanvi amb l’Institut Glen Rock de Nova Jersei, als Estats Units, que es va realitzar durant dos anys, l’intercanvi amb l’Istituto d’Istruzione Superiore E. Montale de Gènova, que es va realitzar un any, i l’intercanvi amb l’Institut de Sineu (Mallorca), que també es va realitzar un any.

Els intercanvis són una experiència excel·lent per practicar les llengües, conèixer noves cultures i fer nous amics!