L’Institut de Gurb és un dels 39 centres seleccionats a nivell de Catalunya per entrar a formar part del Programa experimental de suport a la certificació dels coneixements en llengües estrangeres. Es tracta d’un nou programa creat pel Departament d’Ensenyament que té una durada prevista de tres cursos escolars amb l’objectiu de millorar la competència en llengües estrangeres de l’alumnat d’ensenyaments obligatoris i postobligatoris. A través d’aquest programa, els alumnes interessats poden certificar els nivells B1 i B2 de les diferents llengües estrangeres, que en el nostre cas són, de moment, anglès i alemany.

El programa ofereix formació específica sobre les proves de certificació al professorat de llengües estrangeres de tots els centres participants, que ja s’està duent a terme. Les nostres professores de llengües estrangeres ja s’estan formant, juntament amb professorat d’altres centres de la Catalunya Central, a l’EOI de Manresa. A més a més, el programa preveu una col·laboració entre els centres participants i les Escoles Oficials d’Idiomes i facilita la creació d’una xarxa de col·laboració entre els centres d’un mateix territori i les seves EOI de referència (en el nostre cas, l’EOI d’Osona).

Els criteris de selecció que ens han permès entrar a formar d’aquest programa són la impartició de continguts en llengües estrangeres, que hem pogut certificar gràcies al nostre programa AICLE, la promoció en relacions internacionals, que inclou els intercanvis que tenim en marxa i tots els projectes internacionals als que estem participant, i la inclusió en el projecte educatiu del centre de més d’una llengua estrangera.

Creiem que la participació en aquest programa és una molt bona oportunitat pels nostres alumnes i també pel nostre centre, ja que ens permetrà avançar molt en la línia del plurilingüisme que hem iniciat aquest any.

Podeu llegir la notícia a la pàgina web del Departament d’Ensenyament.

The limits of my language are the limits of my world