COLÒNIES 1R ESO

Dia 1: Pluja i neu

Vam arribar a l’escola, vam passar llista i…. directes a l’autobús! Una hora de viatge i ja hi érem!

Un cop vam arribar vam deixar les maletes, vam esmorzar i vam començar una excursió de tretze quilòmetres. Al principi la pujada era forta i molts de nosaltres estàvem cansats, després va ser bastant més fàcil perquè el camí era més o menys planer. Vam arribar al primer volcà i allà vam descansar, llavors vam seguir caminat fins a la Fageda d’en Jordà, on vam dinar. De tornada a la casa de colònies ens va ploure, vam quedar xops i cansats, però estàvem feliços, perquè allà ens podíem canviar i hi havia calefacció. Una mica més tard els monitors ens van cridar per anar a fer algunes activitats: ens van separar en quatre grups, dos van anar a fer volcans, els altres fèiem orientació amb una brúixola. Com que l’activitat d’orientació era a fora ens vam mullar perquè estava plovent i quan la vam acabar vam anar directes a les dutxes. Un cop secs i canviats ens vam intercanviar les activitats amb els dos altres grups.

Va arribar l’hora de sopar: sopa, croquetes, truita i amanida i iogurt. Vam fer el joc de nit a la casa de colònies perquè nevava. Al cap de dues hores vam anar a dormir. Taïna Marquès

Dia 2: Dia de jocs i discoteca

Ens vàrem despertar aviat, vam mirar per la finestra i vam veure que estava tot cobert de neu. Ens vam preparar per anar a esmorzar ens van passar llista i vam baixar. Vam menjar torrades amb tomàquet, embotit, cereals, llet amb Cola-cao i galetes. Després d’esmorzar vam anar a l’habitació a preparar-nos  per fer jocs de neu: un concurs de ninots de neu.

Quan vam acabar ens van dividir en dos grups per fer jocs. En vam fer un munt i van ser molt divertits. Després vam anar a dinar: vam menjar arròs amb tomàquet, peix i flam. Quan vam acabar, com que plovia, vam substituir el tir amb arc per un taller que es deia Druides. Tot seguit vam anar a berenar i després a fer un taller que es deia Petjades. En acabar vam anar a dutxar-nos i vestir-nos bé per anar a la discoteca havent sopat. Quan vam entrar la música era molt alta i hi havia focus que feien llums de colors, tot molt animat. Vam estar-hi des de les deu fins a les dotze. Dara Coll

Dia 3: Aprofitem el dia abans de tornar!

Ens vam despertar aviat per fer les maletes perquè avui tornàvem a Girona. Quan ho havíem preparat tot, vam baixar a esmorzar. Hi havia pa, melmelada de maduixa i préssec, mantega, llet, suc, aigua, pernil, formatge i galetes. Quan vam acabar, vam anar a fora, on ens esperaven els monitors. Vam fer una caminada llarga per arribar a la Fageda d’en Jordà on ens vam dividir en grups. Els monitors ens van explicar d’on venia la Fageda i ens van llegir un poema de Joan Maragall sobre aquell lloc. Després ens van donar un full petit on havíem d’enganxar una fulla, una flor o alguna altra cosa per recordar la Fageda. Més tard, els monitors ens van demanar la nostra opinió sobre les colònies.

Vam tornar a la casa de colònies per a dinar. Vam menjar pasta a la bolonyesa, hamburguesa, patates xips i gelat de maduixa i nata. En acabar, vam anar a jugar i esperar el bus. Uns jugaven a futbol, altres a passar-se la pilota, uns altres xerraven… Va arribar el bus i vam carregar-hi les maletes. Vam arribar a un quart de sis. Tothom va estar content quan van veure els seus familiars.