UAP 2017

Els dies 1, 2, 3 i 4 de febrer se celebra al teatre municipal de Girona la Cantata per la Pau, la UAP 2017, un musical de suport als projectes de Càritas i Oxfam Intermon per ajudar les persones que busquen refugi a Europa. Enguany el tema central de la cantata són els refugiats, aquelles persones que han hagut de desplaçar-se forçosament de casa seva per conflictes armats, vulneracions dels drets humans o pobresa.

Avui dia 2 de febrer els nostres alumnes de 1r d’ESO hi han participat com a cor, mentre que els de 2n d’ESO hi han assistit com a públic. Tots plegats hi hem estat presents per celebrar un acte solidari i aconseguir, a través de la música i la cançó, fomentar la pau. Ha estat un espectacle realment meravellós.

El concert es cada any fa en motiu de la celebració del Dia Escolar de la No-Violència i la Pau (DENIP), que oficialment és el dia 30 de gener, amb l’objectiu de fomentar la col·laboració entre diversos instituts i de sensibilitzar l’alumnat del patiment que provoquen les situacions de violència i discriminació. Aprofitant la celebració del dia de la Pau, des de tutoria es programa una activitat per tractar el tema dels refugiats: a 1r d’ESO, una xerrada oferta per la Coordinadora d’ONG Solidàries; a 2n d’ESO, una xerrada realitzada per Jordi Rodríguez, un cooperant d’ONG amb més de vint anys d’experiència.