EL CAMÍ DEL DELEGAT

El passat 10 de febrer, 6 alumnes, delegats i sotsdelegats de segon d’ESO, vam assistir a la Jornada de Delegats i Delegades del Gironès. La trobada va tenir lloc a la Sitja de Fornells de la Selva, on es van dur a terme, durant tot el matí, activitats que ens ajudaran a millorar la nostra tasca com a delegats i com a persones.

En arribar, ens van fer una petita benvinguda a la zona del teatre; seguidament, ens van repartir en diversos grups i ens van situar en diferents sales per tal de socialitzar-nos i que ens coneguéssim amb els delegats d’altres instituts. Un cop fets els grups (cada grup estava guiat per un monitor de l’àrea de Joventut), vam començar a treballar les 10 habilitats per a la vida i la promoció de la salut de l’OMS (Organització Mundial de la Salut) a través de diferents dinàmiques de grup. Es van tractar diverses habilitats que un delegat o delegada hauria de tenir com ara saber-se comunicar (entendre i escoltar), saber fer una assemblea, gestionar les emocions, saber respectar i saber fer crítiques constructives. Ens van convidar a un esmorzar saludable i, per cloure la jornada, es va fer un parlament on diversos delegats vam explicar alguna de les habilitats treballades al llarg del matí. Va ser un matí inoblidable per la gent que vam conèixer i pel que vam aprendre!

Text: AINA MANYÉ (2A)