3r premi!

Ha finalitzat el projecte Un reto por la ciencia, organitzat per la Fundació Sener. Al febrer va poder gaudir d’una mentoria a càrrec de dos especialistes, enginyers aeroespacials de l’empresa SENER. Van poder veure i viure en primera persona les feines dels enginyers i enginyeres, i projectes que han fet per l’Estació Espacial Internacional. Al març, l’alumnat s’ha desplaçat a la Garriga per exposar els seus projectes. Felicitem els grups per la seva participació, dedicació i esforç i, en especial al grup format per Àlex, Dani, Jon, Mar i Violeta, pel seu tercer premi. Enhorabona pels vostres èxits, i per visibilitzar Els Tres Turons, com a centre públic i de qualitat. L’equip directiu agraeix l’esforç del professorat que ha fet possible aquesta iniciativa: Xavi Alonso, Anna Carmona i Iris Suñer. Gràcies a tot@s!Podeu veure la notícia i sentir els protagonistes a Ràdio Arenys.

Coneixem la nostra història

L’alumnat de 4t ha visitat la Maternitat d’Elna, la tomba de Machado a Cotlliure i la platja d’Argelers, a França, acompanyats i guiats per l’Assumpta Montellà, autora de la recerca sobre la Maternitat que hem llegit a les classes de català. Ella ens ha fet posar la pell de gallina i ens ha fet emocionar mentre hem descobert una part importantíssima i no prou coneguda de la nostra història.

Els PTT, al Fira Orienta

El PTT de Fusteria i el PTT de Vendes i atenció al públic de l’Institut Els Tres Turons participarem un any més a la Fira Orienta de Mataró (el dia 22 de març), on mostrarem la feina que fem curs rere curs als PFI i on podrem resoldre dubtes per a futur alumnat. Pots veure informació general del PTT i sobre la preinscripció clicant aquí.

Salvem un llaüt del desballestament!

Hem arrencat el projecte de col·laboració amb altres instituts de Catalunya que imparteixen cicles formatius relacionats amb el mon de la nàutica. Des de fa unes setmanes hem començat aquesta col·laboració amb l’Institut de Nàutica de Barcelona (@institutdenautica), dins del cicle CFGM Manteniment d’Embarcacions d’Esbarjo, duent a terme la restauració d’un llaüt, el Francesc Ricard, construït a Roses l’any 1973. Des d’Els Tres Turons l’hem salvat del desballestament, per a donar-li una segona vida. Així doncs, des de l’INB faran les tasques de fibra, motor, eixàrcia i vela, i des dels Tres Turons tots elements de la coberta i interiors de fusta. Els alumnes estant molt engrescats amb aquesta feina, que hauria d’estar enllestida el proper mes de maig perquè l’institut participi en la propera Festa de la Mar de Calafell (@festadelamar).

 

Dia de la dona

Per commemorar el dia de la dona, l’alumnat de 1r i 2n d’ESO ha fet una activitat de reflexió sobre els seus referents femenins. Després, totes i tots han dissenyat una figura hexagonal amb cartolina lila i allà hi han escrit qui és la seva referent femenina propera i per què. Per finalitzar, cada grup ha sortit a l’entrada de l’institut i ha penjat els hexàgons a la tanca del centre.

Dia de la Ç

Avui des del departament de Llengua catalana hem volgut celebrar el dia de la Ç: el terç (tres, en català antic) de març. Per això hem compartit paraules amb aquesta lletra, n’hem descobert l’origen i detalls, i hem fet jocs lingüístics.

Mireu quina foto!

Aquesta imatge va ser feta a finals de l’any passat pels membres del GAAC Jordi Alabau, Pere Lorente i Xavi Pérez, amb el material i des de l’observatori astronòmic de l’institut. S’hi pot observar l’estrella Zeta Orionis (la més brillant de la imatge i visible a simple vista: és la més oriental de les del cinturó d’Orió), la Nebulosa del Cap de Cavall (IC 434 / B 33) i la Nebulosa de la Flama (NGC 2024).

Educació lingüística

Hem començat una nova campanya per millorar la qualitat de la comunicació oral entre el nostre alumnat. Això dona resposta a dues necessitats. Per una banda, aplicar un vector del nou currículum d’ensenyament que defensa la qualitat de l’educació lingüística i, d’altra banda, fomentar la idea que el llenguatge és un dels pilars de la convivència.

Portes obertes

Ahir, vam celebrar la Jornada de Portes Obertes al nostre institut amb un gran nombre d’assistents. Volem agrair la confiança que han dipositat tantes famílies a l’hora de comptar amb nosaltres com a opció per a continuar els estudis dels seus fills. Moltes gràcies.

 

Batucada

Els alumnes de 2n i de 4t d’ESO de Música participen en una batucada al pati de l’institut! Agraïm la col·laboració de l’Escola de Música Carles G. Vidiella d’Arenys de Mar per dur a terme aquesta activitat plena de ritme i coordinació grupal.

Impedim un robatori virtual al CFGM

Els alumnes de primer de GM de Gestió Administrativa, assessorats per professors i alguns alumnes de segon, van participar el dia 21 de febrer en un scape room virtual organitzat per la fundació Mapfre. Consistia a obtenir un número de compte de valors Bitcoin per tal d’impedir un intent de robatori d’un hacker a través d’un entorn virtual. Els alumnes van anat trobant les pistes que portaven a resoldre el cas. Molt divertit i educatiu alhora!

 

 

Experimentem les lleis de Newton

Dins l’àmbit de la Física es treballa la relació que existeix entre el moviment dels cossos i la força aplicada. D’aquesta manera l’alumnat de ciències de 4t d’ESO de l’Institut Els Tres Turons, mitjançant l’experimentació, demostra les lleis de Newton al gimnàs del centre, aplicant els coneixements que van adquirint des de l’inici del curs. Us en mostrem dos vídeos.

Les lleis de Newton 2

 

Construïm una taula de surf

Els alumnes que gaudeixen del SIEI estan realitzant el seu projecte de recerca, i s’han engrescat en la construcció d’una taula de surf de fusta. Us mostrem la primera fase de l’esquelet intern. Seguim!

El SOC ens visita al port

Aquesta setmana ens ha visitat, a les instal·lacions del nostre cicle situades al port d’Arenys, l’alumnat del estudis per a l’obtenció del Certificat de Professionalitat CP OPERACIONS AUXILIARS DE MANTENIMENT DE SISTEMES I EQUIPS D’EMBARCACIONS ESPORTIVES I D’ESBARJO, que imparteix el Servei d’Ocupació de Catalunya de Mataró. El grup d’alumnes ha mostrat molt d’interès a tenir informació i així valorar la possibilitat de seguir la seva formació en un futur.