Atrapa el Tigre: Ciència Ciutadana a les escoles

Dilluns vam iniciar un nou trimestre i amb ell un nou projecte, Atrapa el Tigre,  amb l’objectiu d’investigar, seguir i controlar l’expansió del mosquit tigre, un espècie invasora i un vector de malalties.

mosquit tigre

El nostre centre ha estat seleccionat per a participar en l’estudi pilot “Ciència ciutadana a les escoles”. En el marc d’aquest estudi, l’equip de recerca del Centre d’Estudis Avançats de Blanes (CEAB-CSIC) ens ha fet l’encàrrec de localitzar possibles llocs de cria del mosquit tigre al nostre municipi.  Així doncs, el nostre alumnat forma part d’un projecte de recerca científica real, i està directament en contacte amb els investigadors ajudant-los activament en la investigació científica. Els resultats i conclusions científiques es podran materialitzar com a propostes argumentades per la millora de la qualitat de vida a l’entorn de l’escola.

Demà dimecres 13, començarem el treball de camp pels voltants de l’institut a la cacera del tigre.

1. Retroenllaç: Institut de Tordera | Servei Educatiu Alt Maresme