Crònica de la gala del concurs Canta-la 2018

El passat dijous 24 de maig, tot l’institut ens vam allargar fins al Teatre-Auditori Felip Pedrell per assistir a la gala del Concurs d’interpretació de cançons en català “Canta-la”.

Aquesta gala tan especial la van presentar David i Cinta, de 1r de batxillerat, sempre amb un toc d’humor.

Les primeres a pujar a l’escenari van ser els dos grups finalistes ex aequo de 1r d’ESO.

El duo CP, nom artístic de Carla i Patrícia, amb la cançó «Vull estar amb tu», dʼEls Catarres.

Las merenguitos, nom artístic de Cinta, Joana i Zhor, amb la cançó «Músic de carrer», de Txarango.

La guanyadora d’aquesta categoria va ser The girl, nom artístic de Zhor, amb la cançó «A peu de guerra», dʼEls Catarres.

A continuació van actuar els cinc grups de 2n DʼESO, començant per l’accèssit concedit a The youtubers, nom artístic d’Iker i Andonie, amb el rap «Trenca les brides», dʼAcros.

A continuació van actuar els tres grups finalistes ex aequo, començant per Aquí venim, nom artístic de Kim, Carla i Júlia, amb la cançó «Pa amb oli i sal», de Blaumut.

En acabat va ser el torn de Només amb un somriure, nom artístic de Nerea, Gisela, Ona, Anna i Laia, amb la cançó «Només amb tu», dʼAnimal.

I per últim, Mussols, nom artístic de Laia, Jordi, Lucia i Clara, amb la cançó «Volcans», de Buhos.

Una de les actuacions més aplaudides va ser la de les guanyadores de la categoria de 2n d’ESO, el grup Som la lluna, nom artístic de Cinta, Júlia i Chaima, amb la cançó «La lluna a lʼaigua», de Txarango.

La gala va continuar amb les actuacions de la finalista i les guanyadores de la categoria de 3r d’ESO, que també van aixecar molts aplaudiments.

La solista, nom artístic dʼ Alba, amb la cançó «Tornarem», de LaxʼnʼBusto.

Paula i Mariam amb la cançó «La rosa», del musical El Petit Príncep.

Per acabar la primera part, Mihaela i la professora Maria Josep van cantar «Res no és mesqui», un poema de Joan Salvat-Papasseit musicat per Serrat.

A la mitja part es va fer el lliurament dels premis literaris del Concurs de contes breus i dels millors microrelats en castellà.

La gala es va reemprendre amb l’actuació de Llovy, nom artístic dʼAleix, amb la cançó «Com el primer dia», de Joan Rovira, guanyador de la categoria de 4t d’ESO.

En acabat va ser el torn dels guanyadors de la categoria de batxillerat, Los chicos guapos, nom artístic dʼAgustí, Quim, Eduard, Dani i David, que ens van fer riure amb la cançó «Boig per tu», de Sau.

I va arribar l’hora de les actuacions del professorat.

Primer va actuar Enric, cantant en directe la cançó «Què volen aquesta gent», de Maria del Mar Bonet. I a continuació van sortir Les incorrectes, nom artístic del grup format per Cinta, Mariló, Sandra, Laura, Helena, Núria i Maria Josep, amb la cancó «Obriu portes», de Txarango.

Fora de concurs encara van actuar dos grups més.

Els primers, l’alumnat de 2n d’ESO C, que va cantar la cançó «Les nits no moren mai», de Doctor Prats, amb una espectacular posada en escena.

L’altre grup va ser l’alumnat de 4t d’ESO B ho va fer amb la cançó «El got mig ple», de Manu Guix.

La gala no es va acabar aquí.

Sense que ella ho sabés, van pujar a l’escenari un grup d’alumnes de 2n de batxillerat i de professors per cantar una versió de la cançó «Bon dia!», dʼEls Pets, dedicada a la professora Maria Josep.

I per acabar la festa, a més a més, la cantadora Sofia Morales li va regalar per sorpresa unes jotes dedicades molt entranyables i aplaudides.

Enhorabona a tots i a totes les participants i a l’organització. Ens ho vam passar molt bé!

Properament publicarem els vídeos de les actuacions perquè pugueu reviure aquests moments carregats de diversió i emoció.

Fins el curs que ve!