Propostes per al canvi de nom de l’institut

Procés de canvi del nom de l’institut Joaquin Bau

Companyes i companys, tot seguit us passem les propostes i justificacions rebudes per tal de canviar el nom del nostre institut. Abans, però, us passem el referent normatiu que regula la denominació específica dels instituts d’educació secundària:

DECRET 199/1996, de 12 de juny, pel qual s’aprova el Reglament orgànic dels centres docents públics que imparteixen educació secundària i formació professional de grau superior (DOGC núm. 2218, de 14.6.1996)

Article 5. Denominació específica dels instituts d’educació secundària
5.1 Els instituts d’educació secundària dependents del Departament d’Ensenyament tenen la denominació específica que estableix l’esmentat Departament, escoltats els municipis respectius. La denominació específica pot ésser modificada a proposta del Consell escolar del centre, que s’hi ha de mostrar favorable per una majoria de dos terços dels membres que el constitueixen. La proposta de modificació s’acompanya d’un informe del consell escolar en el qual es justifica la conveniència del canvi de denominació específica i s’hi exposen els mèrits que concorren en la denominació proposada i de l’informe favorable de l’Ajuntament on s’emplaça l’institut. Excepcionalment, el Departament d’Ensenyament pot denegar la modificació de la denominació específica, quan concorrin circumstàncies justificatives que així ho requereixin.
5.2 Els centres dependents d’altres poders públics tenen la denominació específica que es determina a llur conveni de creació. Aquesta denominació específica pot ésser modificada, a proposta de l’administració titular, mitjançant la subscripció d’una addenda al corresponent conveni de creació del centre.
5.3 No poden existir, en el mateix municipi, instituts amb la mateixa denominació específica.

Els noms proposats han estat:

Podeu clicar a cada nom per veure el contingut de les propostes i les justificacions aportades.

També estan disponibles en els PDF adjunts.

L’AMPA enviarà un correu electrònic a totes les mares i pares socis per donar a conèixer les propostes presentades i, els que ho desitgen, podran fer-nos arribar el nom que més els agradi per traslladar-ho al centre.

Arxius adjunts

Adobe Acrobat Document BLAU, DERTOSA, IBERUS, RA (pdf 174 Kb)
Adobe Acrobat Document GERARD VERGES I PRINCEP.p (pdf 277 Kb)
Adobe Acrobat Document FEDERICO MAYOR ZARAGOZA.p (pdf 171 Kb)