Escola i família, junts per l’educació

DOCUMENT MARC ESCOLA I FAMILIA

L’associació de mares i pares d’alumnes (AMPA) és una associació sense ànim de lucre i voluntària de les famílies del centre amb l’objectiu general de promoure la participació i col·laborar amb les activitats educatives del centre.

Quina finalitat té l’AMPA?

– Vetllar per la qualitat de l’educació a l’escola i facilitar la relació entre les famílies, la direcció i el professorat.

– Proposar activitats, fer suggeriments o formular queixes en relació amb el funcionament de l’escola

– Representar les famílies al Consell Escolar del centre i les institucions educatives.

– Orientar les famílies sobre els seus drets i deures.

– Adreçar-se a les Administracions Públiques per a sol·licitar els recursos necessaris pel bon funcionament de l’escola.

Direcció i AMPA treballem conjuntament per portar a terme projectes en benefici de la totalitat dels alumnes.

Benvolgudes famílies, Durant el curs 2019-2020, s’han dut a terme:

a) A través de l’empresa Iddink, hem facilitat la comanda i la compra dels llibres escolars. Valorem positivament aquesta iniciativa després d’anys de posada en funcionament: l’empresa ha demostrat serietat i compromís, tot i que el nombre de famílies usuàries és molt reduït.

b) Hem rebut una subvenció de l’Ajuntament de Roda de Berà, amb la que juntament amb les quotes de les famílies, hem pogut adquirir material esportiu per ampliar el ventall d’activitats físiques i recreatives que es realitzen al centre, així com una millora en la qualitat de les sessions d’educació física. També hem pogut adquirir material audiovisual per dotar a l’institut per  poder desenvolupar el projecte “Apadrinem”, i proporcionar al professorat una base sòlida en la creació i producció de projectes cinematogràfics i audiovisuals, amb la qual poder encapçalar qualsevol proposta creativa, així com les competències digitals del professorat.

Per al curs 2020-2021, pensem que és prioritari adquirir equips informàtics portàtils per poder afrontar una nova situació de confinament, durant la qual cediríem aquests equips a les famílies vulnerables, d’acord amb els criteris fixats per la Direcció del centre.

Tot i l’ esforç demostrat, el nombre de socis és petit en comparació amb el nombre total de famílies que hi han al centre, per tot això, necessitem la vostra col·laboració per a que el nombre de socis s’incrementi i així poder continuar amb els projectes de futur al centre i que en definitiva repercuteixen sobre els nostres fills i filles, com el projecte de reutilització de llibres implantat enguany amb l’empresa Iddink.

Pertànyer a l’AMPA ens permet situar-nos en una situació de privilegi per participar activament en el futur de l’escola dels nostres fills i filles, i fer-la cada dia millor, i és precisament des de les assemblees de socis de l’AMPA des d’on pares, mares i tutors podem opinar i votar sobre quins d’aquests projectes considerem prioritaris.

Hi ha moltes maneres de participar i donar suport. Per tot això, us demanen que us feu socis.

La quota anual és de 20 € per família. L’ingrés el podeu fer al compte corrent de

l’AMPA:

CAIXABANK “La Caixa” – ES49 2100 0670 9102 0015 6738

Moltes gràcies,

La Junta

Organigrama de l’AMPA

Presidenta:

Mercedes Solís

Vicepresidenta:

Katherin Colina

Tresorera:

Maria Luisa Güell

Secretària:

Yolanda Izquierdo

Vocals:

M.Beatriz Deniz

Maribel Filipe

Contacte: ampaiesrodadebara@gmail.com

Projecte de reutilització de llibres

L’AMPA, conjuntament amb la direcció del centre, i amb l’aprovació del Consell Escolar,
continuarà oferint el Projecte de Reutilització de llibres de text amb l’empresa IDDINK, que tan bons resultats està donant. Els avantatges que ofereix són l’increment de la responsabilitat i conscienciació en la preservació del medi ambient, i secundàriament un gran estalvi per a les famílies.