Language assistant at Institut de Cornellà

Since the beginning of February we have a language assistant called Mason Rush from Washington D.C (USA) who helps us during the Global Scholars project classes. Our students are really curious and enjoying asking him lots of questions and speaking English. Also at break times he is also offering conversation sessions for students & teachers who want to practise speaking English. He is going to stay for two months with us and after him we are going to get another language assistant. We thank CEA Study Abroad and the Education Department for providing us with an assistant. Here you have some pictures of Mason in class.

Des de principis de febrer comptem amb un auxiliar de conversa, en Mason Rush de Washington (USA) que ens dóna suport durant les classes de projecte del Global Scholars. Els nostres alumnes tenen molta curiositat i estan gaudint molt preguntant moltes coses i parlant anglès amb ell. També durant les hores del pati, en Mason ofereix classes de conversa pels alumnes i professors que vulguin practicar i parlar anglès. Es quedarà amb nosaltres dos mesos i després vindrà un altre auxiliar de conversa. Volem agrair a CEA Study Abroad i al Departament d’Ensenyament per donar-nos suport amb aquest projecte.