Col·laborant amb l’homenatge als jubilats

A l’Auditori Municipal de Terrassa s’ha celebrat un acte en homenatge als jubilats del Departament d’Ensenyament. Els alumnes de 1er de Cuina i de 2on de Sala, junt amb els seus professors,  han sigut els responsables del catering d’aquest esdeveniment, al que han assistit unes 300 persones.

Visita l’ESEIAAT

El passat dia 30 de novembre, els estudiants de Tecnologia Industrial de 2n de batxillerat tecnològic van fer una sortida-visita a les instal·lacions de l’UPC de Terrassa. Una manera de motivar-los a que continuïn la seva formació a la universitat en carreres de caràcter tecnològic és fer-los partíceps de les seves activitats i és per això que la intenció del departament de Tecnologia va ser d’inscriure’ls a dos tallers relacionats amb els seus estudis de tecnologia industrial a l’edifici TR5 de la ESEAAT.

Com que la intenció és promoure que l’any que ve puguin ser alumnes de l’escola universitària, la primera xerrada que van tenir va ser la presentació, des de la sala d’actes, de tot el complex universitari i del ventall d’estudis que, actualment, està oferint a tot el futur alumnat que prové d’escoles de secundaria. Seguidament, disposaven de la presentació de dos tallers: el primer sobre energies renovables i eficiència energètica, i el segon sobre màquines mecàniques i automatització. Ambdós, temàtiques sobre les que s’ha estudiat en els dos cursos de batxillerat i que posen de manifest les aplicacions pràctiques de tot allò que han estat estudiant sobre el paper.

Fòrum gastronòmic 2017

Els estudiants d’hostaleria de l’institut han visitat el Fòrum Gastronòmic de Girona. Aquesta fira dedicada a les últimes novetats del sector de la cuina i la restauració es celebra cada dos anys i reuneix un gran nombre de professionals.

IBTM 2017

L’alumnat dels graus superiors de Gestió d’Esveniments i Guies ha visitat la fira IBTM, que es celebra cada any al recinte firal de Barcelona. Aquesta fira internacional és una de les més importants del sector professional de l’organització d’esdeveniments.

Fira del Bolet

L’alumnat de segon de cuina i sala de grau mitjà ha fet una demostració de cuina amb bolets i haelaborat diferents cocktails en el marc de la Fira del Bolet que s’ha celebrat el dia 4 de novembre al barri de Sant Pere de Terrassa.

L’Agosarada ens visita de nou

En Jordi Gabaldà, propietari del restaurant Contrast, ha plantat, un curs més, la seva food-truck L’Agosarada al pati de l’institut. A banda de conèixer el projecte professional d’aquest restaurador, l’alumnat de grau mig de cuina ha après les peculiaritats que té l’organització del treball dins d’una cuina amb rodes. Un any més, gràcies Jordi!

Dia internacional per a l’eliminació de la violència envers les dones

L’institut Cavall Bernat diu no a la violència de gènere amb un acte en el què hem encès espelmes en record de totes les víctimes d’aquesta xacra. L’alumna Imane Chmark ha recitat el poema No me pegues, de Fabiana Piceda, i els alumnes Òscar García, Paula Trigueros i Juanjo López han llegit el manifest d’enguany.

A Cal Pauet i Cal Majoral

L’alumnat de CFGM de Cuina ha visitat els establiments Cal Pauet  i Cal Majoral a L’Espunyola (Berguedà) per conèixer els projectes d’aquestes dues empreses.  A Cal Pauet se’ls hi ha explicat el procés de  recuperació de cereals antics, la gestió de la venda local i les tècniques de mòlta dels principals grans. Al Restaurant Cal Majoral,  han elaborat sis plats amb productes locals i emprant diferents tècniques culinàries actuals i han conegut la trajectòria professional del xef Xavi Ribolleda.