Comencem !!

Els cicles formatius comencem amb empenta el curs!

L’alumnat de cicles formatius ha iniciat el nou curs coneixent millor el centre amb les presentacions dutes a terme per l’equip directiu i els/les tutors/es i, també, coneixent-se millor entre ells/elles gràcies a les dinàmiques del primer dia de classe. Us desitgem a totes i tots un molt bon curs!

Festa de cloenda de Cicles Formatius

Un curs més, la festa de cloenda de cicles formatius ha estat tot un èxit. Amb aquest acte, fet a la Torre Mossèn Homs, hem acomiadat l’alumnat de Grau Mig i Grau Superior que enguany s’ha graduat. Agraïm a l’alcalde de Terrassa, el senyor Alfredo Vega, i als representants del Departament d’Ensenyament i del Gremi d’Hostaleria la seva presència, així com a les famílies i l’alumnat que han volgut compartir aquesta celebració amb nosaltres.  Aquí podeu veure’n un recull d’imatges:

Taula de l’aigua a Terrassa

Terrassa està vivint un procés de remunicipalització de l’aigua. El grup promotor de la idea de remunicipalització s’agrupa al voltant de la Taula de l’aigua de Terrassa. El passat 15 de maig, dos representants d’aquesta entitat van realitzar una xerrada als alumnes de Primer de Batxillerat que cursen Economia.

Visita al Cosmocaixa

Els alumnes de 1r i 2n de Batxillerat Científic que cursen Ciències de la Terra han anat al Cosmocaixa aquest divendres 13 d’Abril. El museu com sempre, interessantíssim i ple de noves exposicions.

A Marràqueix في مراكش

L’alumnat dels cicles formatius de turisme, tant de Guies com d’Agències i Esdeveniments,  ha fet un viatge d’estudis a la ciutat marroquina de Marràqueix. Aquest viatge els ha permès familiaritzar-se amb d’altres estils de vida, conèixer paisatges desèrtics i gaudir d’un temps assolellat i càlid. Un any més, tant els alumnes com les professores que han participat d’aquesta activitat, l’han valorada de forma molt positiva. Aquí us en deixem algunes imatges:

HP CodeWars

Els alumnes de 4t Xavi Robledo, Anas Charkani i Daniel Martinez, van participar dissabte a la competició de programació Hp CodeWars, a les instal·lacions de Hewlett-Packard de Sant Cugat del Vallès.

Hp CodeWars és una competició de programació per alumnes de secundària, que s’ha vingut portant a terme des de 1998 a diverses ciutats de tot el món. És el segon cop que alumnes de l’Institut Cavall Bernat s’hi presenten.

Malgrat no haver resultat campions a la prova, van participar amb gran interès, cosa que els ha portat a aprendre força i a sentir-se motivats per futures edicions.

Si els veieu per l’institut, FELICITEU-LOS!!! S’HO MEREIXEN!!!

La BORSA a les butxaques

El passat dia 15 de febrer els alumnes d’empresarials de B2B van visitar les instal·lacions de la Borsa de Barcelona. Un lloc on els alumnes van poder observar l’evolució dels principals valors de l’IBEX i on els van explicar el funcionament del mercat financer. Esperem que tota aquesta informació sigui ben aprofitada i poguem crear nous “brokers”…

TEMPS DE NEU!!

Aquest mes de febrer s’han fet les sortides a la neu per als alumnes i professors de l’escola. Com sempre, les instal·lacions de Masella han aconseguit que les jornades hagin estat molt engrescadores… sobretot la jornada en què els alumnes de secundària van haver de suportar un dia plujós i emboirat. Tot i aixó, un dia a la neu, deixant de banda les classes, sempre és de profit, oi?

Descobrint Barcelona

En el marc dels projectes transversals que duem a terme a l’institut, l’alumnat del cicle formatiu de Guies ha preparat i realitzat un guiatge amb els alumnes de 4art d’ESO com a públic. Aquesta visita els ha permès conèixer alguns dels llocs més emblemàtics i populars de la capital catalana.

Crêpes Suzette

L’alumna Marga Gazinska de Direcció de Serveis va fer una aparició al programa BenTrobats de la xarxa local de televisió d’Esplugues de Llobregat. La Marga va realitzar unes Crêpes Suzette i va promocionar l’institut i els cicles de Serveis en restauració. Cliqueu a la foto si en voleu veure el resultat!

Cuina clàssica i cocteleria creativa

L’alumnat de segon de Direcció de serveis en restauració ha fet una sortida formativa per visitar dos dels establiments de restauració amb més prestigi de Barcelona. D’entrada, han conegut com funciona la cuina i la sala d’un dels restaurants clàssics de la ciutat, el Via Veneto, un establiment que des dels anys 60 és un referent de la gastronomia barcelonina. Després han anat a la cocteleria Dr. Stravinsky, situada en un local que impacta per la decoració i estil moderns i on han vist com pot ser d’innovadora la cocteleria actual.

Oh la là, de la neige!!!

La neu ha sorprès els alumnes de francès de 4t d’ESO i 1r de Batxillerat  just abans de pujar a la Torre Eiffel. Aquest dimarts també hem passejat pel Quartier Latin i Montmartre i ens hem espavilat a comprendre el que ens deien i fer-nos entendre en francès. I avui dimecres, cap al Louvre falta gent!