L’INS CAR DE SANT CUGAT GUANYA L’INTERCICLES 2017 D’ATLETISME

54 Intercicles 2017

L’Ins CAR va guanyar dijous passat dia 4 de maig la XVa Trobada d’Atletisme d’Intercicles (1a Divisió), que es va celebrar a les pistes del Complex Esportiu Sagnier d’El Prat de Llobregat.

Enguany hi han participat 24 Instituts (12 a 1a Divisió i 12 a 2a Divisió), amb un total de més de 800 atletes. L’arbitratge el porten a terme jutges de la Federació Catalana i el sistema de puntuació es realitza amb les taules de la Federació Internacional D’Atletisme, de manera que a cada marca li corresponen uns punts determinats i al final se sumen els de totes les proves. S’ha de destacar que la puntuació de nois i noies són equivalents, és a dir, que la puntuació té en compte el nivell de prestació relatiu (una marca de 4,88 m de noies equival, per exemple a 6,00 de nois: 700 punts) i això permet realitzar la competició mixta en condicions d’igualtat.

Algunes de les marques més destacades van ser les de Mar Garcia (12”4 en 100 m.ll), Albert Vilella (11”5 en 100 m.ll i 1,75 en alçada), Adrià Díaz (59”4 en 400 m.t), Pablo Ricart (4’42” en 1500 m.ll), Germán Polo (7’15” en 2000 m.o), Carlos Laguna (27,57 en disc), Álvaro Picó (8,95 en pes), Odey Gil (36,75 en javelina), Mquel Coso (5,65 en llargada), Marc Del Estal (12,07 en triple) i Amara Ortigosa (1,40 en alçada)

Segons el responsable de l’assignatura d’Atletisme de l’Ins del CAR, Àlex Planas, la clau de l’èxit dels atletes de l’Ins del CAR ha estat l’alt grau d’implicació en la realització de les sessions preparatòries, ja que eren els alumnes mateixos els qui dirigien les activitats d’entrenament.

L’emoció d’una trobada d’atletisme d’aquestes característiques es basa en l’esperit de cordialitat i col·laboració que es produeix espontàniament entre tots els equips. L’animació és a tothom que hi participa, quedi primer o últim i sigui del propi institut o d’un altre. La intensitat de la competició també aporta un aprenentatge que per a molts alumnes no habituats al món de l’atletisme en pista resulta inèdit i excepcional.

Va ser molt gratificant, també, comprovar com els atletes del CAR realitzaven les funcions de control de les proves amb una bona eficiència i que el seu grau d’execució tècnica en les diferents modalitats era força elevat.

Felicitem, doncs, a tots els participants per aquest èxit esportiu i social!

Cartell

Resultats