La Coral i l’Orquestra

Des del primer any de funcionament de l’Institut de Begues hem comptat amb una coral formada per alumnes del centre. La intenció en el moment de formar aquesta coral, l’any 2009, va ser potenciar el gust per la música i el cant entre l’alumnat del centre. Al llarg de tots aquests anys i gràcies a l’implicació de Manel Cubeles, el proessor de música, s’ha mantingut la coral i fins i tot funciona també un grup instrumental.
La coral ha participat en diverses trobades de cant coral de secundària, organitzades pel Dep. d’Ensenyament, a Lleida, Girona, Manresa i Vilanova i la Geltrú. Ha col.laborat també amb el Cor Ad Libitum de Begues al concert de Sant Sebastià.
Fa cinq anys es va fer un inervcanvi amb una coral de Tolosa (Donosti), que hem tornat a fer enguany: el cor Laskorain Abesbatza va ser amb nosaltres a Begues els dies 8,8,10 d’abril. Van arribar el divendres a la tarda, es van distribuir entre les famílies i a la nit va tenir lloc el concert a la sala d’actes de l’institut. El dissabte al matí vam sortir cap a Barcelona, on vam fer una llarga ruta a peu durant la qual vam passar per la Sagrada Família, el Passeig de Gràcia, la plaça Catalunya, la Rambla, el Palau de Música, la Catedral, la Plaça de Sant Jaume, Santa Maria del Mar, el Born i el parc de la Ciutadella, on vam dinar. A les set de la tarda tornàvem a Begues, i el dissabte a la nit i el diumenge al matí vam estar per Begues. Els vam ensenyar una mica el poble i uns quants, el diumenge al matí, vam anar al Mur a veure les vistes i l’actuació castellera.
Abans de les tres de la tarda ens vam acomiadar tot cantant És l’hora dels adeus en euskera i català.
El 27,28 i 29 de maig ens esperen a Tolosa, on anirem amb les nostres veus i amb molta il.lusió.

Antoni Joan Pons