“Volem compartir la manera de treballar les Matemàtiques del nostre institut”

ENTREVISTA A ANNA GARRAVÉ I ROGER GRAU

XIV Jornada d’Ensenyament de les Matemàtiques

Autores de l’entrevista:

Som la Gemma Carbonell i la Denisa Zegrean de 1r batxillerat B, i aquesta setmana hem entrevistat el Roger Grau i l’Anna Garravé, professors de Matemàtiques, que ens expliquen les activitats que preparen per presentar a Barcelona el dissabte 30 de setembre a l’Institut d’Estudis Catalans.

Expliqueu-nos el projecte en què participeu com a professors de Matemàtiques.

Més que un projecte és una invitació que ens han fet per participar en unes jornades de matemàtiques de secundària, que tenen lloc a Barcelona. Són unes jornades per a professors d’instituts, escoles i universitats. Dins d’aquestes, hi ha un apartat d’estudiar com es treballa a les aules, i per tant, volen que els mostrem el que fem i com realitzem les nostres hores de matemàtiques a l’institut. Com vam triar el tema de probabilitat i estadística, alguns alumnes que hi han estat interessats, hi aniran i estaran una hora i mitja explicant el treball que fan a l’aula a professors d’altres instituts.

Per què i amb quina intenció ho feu?

La intenció és poder compartir una manera de treballar, la que utilitzem al nostre centre, cooperativa, participativa,…a partir de materials en comptes de tanta teoria. Tracta de poder treure una sèrie de conclusions matemàtiques. La idea és poder mostrar això, que treballant d’una manera més dinàmica i diferent, es pot aprendre amb més ganes.

Per què creieu que pot servir aquest projecte?

Per una part, per animar altres professors de diferents centres educatius a treballar d’aquesta manera  I per una altra, per animar els alumnes a continuar treballant-hi i entendre que el que fan té una repercussió, no nomes per a ells, sinó també per a la societat.

És la primera vegada que el nostre centre hi participa?

No, és la tercera vegada que ens hi conviden.

Quins problemes presentareu i com seleccionareu els alumnes?

El que hem fet és crear un centre que giri sobre ell mateix, i aquest any hem començat amb el tema de la probabilitat i l’estadística. Tots els problemes ja els han fet abans a classe i el que explicaran serà com l’han resolt o quina experimentació han fet.

A les jornades portarem un problema de cada nivell, 1r, 2n, 3r, 4t d’ESO, i també algun de batxillerat.

Els alumnes seran seleccionats a partir de voluntat pròpia i també mirarem qui ha treballat més aquella part, per poder mostrar amb claredat el que estem fent a la resta de gent.