“Tots els dimecres els alumnes de la USEE prepararan l’esmorzar als professors de l’institut”

Entrevista a la Mireia Bricio i la Patrícia Gasulla, tutores de la Unitat d’Educació Especial (USEE)

Per Gemma Carbonell i Denisa Zegrean

Heu començat el curs amb un nou projecte amb els alumnes de la USEE. En què consisteix?

Hem lligat amb una iniciativa que fèiem cursos anteriors, que li dèiem “els esmorzars saludables’’, que consistia a fer un esmorzar per als alumnes de la USEE un dia a la setmana. Començàvem triant quin esmorzar volíem fer, fèiem la llista de la compra, anàvem al supermercat a adquirir els ingredients i el dia següent els alumnes preparaven l’esmorzar. Un cop realitzat tot el procediment, fèiem la seqüència de com s’havia preparat l’esmorzar mitjançant fotografies.

Aquest curs hem fet un pas endavant. Continuem amb la idea de preparar esmorzars però aquest cop els alumnes ho faran per als professors de l’institut.

Com ho fareu?

Per començar, li hem posat un nom al projecte, que es dirà ‘’Entre sucs’’. I, per continuar, hem fet una graella, que han omplert els alumnes segons el que han anat preguntant als professors. El següent pas serà a l’octubre, quan anirem amb els alumnes a comprar els ingredients i, després, prepararem els esmorzars a l’aula. L’objectiu és que cada dimecres, a l’hora del pati, els professors tinguin el seu esmorzar preparat.

Quant costarà?

Aquests esmorzars tindran un preu simbòlic (2€), i aquests diners serviran per comprar els ingredients setmana rere setmana. En el cas que sobressin diners, es faran servir per adquirir material per a la unitat o per al centre.

Per què i amb quin objectiu inicieu aquest projecte?

Perquè és la manera com impulsem la manera de treballar dels alumnes de la USEE, que és molt funcional. Han de fer coses que els serveixin en el seu dia a dia. Quan vam iniciar el projecte dels esmorzars saludables va ser perquè ells, de mica en mica, fossin més autònoms. Per exemple: parar la taula, netejar, tallar el pa, etc., i que els pogués servir a l’hora de fer-ho a casa, perquè els pares puguin veure que ells també poden fer coses

Molta sort! A l’octubre vindrem a fer-vos fotografies amb els primers esmorzars “Entre sucs” en marxa.