Quins experiments han preparat els alumnes per a la Setmana de la Ciència?

Escrit per Denisa Zegrean

Per a la Setmana de la Ciència, que va tenir lloc a tot Catalunya del 10 al 19 de novembre, els alumnes de 1r d’ESO van fer experiments. N’hem seleccionat tres, amb l’ajut de la professora Montse Jaén.

Un dels experiments consistia a observar què passava quan s’introduïa un glaçó d’aigua dolça en un got d’aigua salada.

El resultat ha estat que l’aigua dolça es queda amunt i l’aigua salada es queda avall perquè és més densa. Aquest experiment l’explica la Laia Peláez, però el feien tots els alumnes

Un altre experiment, també explicat per la Laia Peláez, ha estat agafar dos gots i ficar-ne en un aigua calenta, i en un altre, aigua freda. Després els ajuntava però posant-hi enmig una carta de Pòker enmig. Amb traça, intentava retirar a poc a poc la carta per veure quina aigua tenia més densitat. El resultat: l’aigua calenta es quedava a dalt mentre que l’aigua freda, a la part inferior.

L’alumne Dani Zegrean, com també la resta dels seus companys, ha experimentat amb l’aigua freda i calenta i amb les tintes. En un got d’aigua freda, ha introduït tinta vermella i també ha fet el mateix amb un got d’aigua calenta. El resultat ha estat que la tinta es barreja més ràpidament en l’aigua calenta que en la freda.