“Jugar a escacs ajuda a concentrar-nos”

Entrevista a la professora María Ángeles García

Escrit per Júlia López

Per què s’han fet a l’institut Baix a Mar els tornejos d’escacs comarcals?

S’ha fet a l’Institut Baix a Mar perquè formo part de l’organització des de fa deu anys, i llavors vaig demanar al centre si podíem acollir-lo al centre. El consell escolar ho va aprovar i per això ho fem aquí.

Quin és el teu paper com a coordinadora?

Sóc la tècnica del consell que organitza l’esdeveniment, és a dir sóc l’encarregada de preparar l’activitat.

Com funciona? Era un concurs o un torneig?

És un torneig que consisteix en sis partides cada divendres. En total, el que es fa és sumar els punts, és a dir no és eliminatori. És una trobada de joves que fan escacs, que es fan de totes les categories, des dels 6 i 7 anys, que acaben de començar, i juvenils, fins als de 17 i 18 anys.

Qui s’ha classificat?

S’ha classificat el primer i el segon de cada categoria, per a la següent territorial .

Del nostre centre s’ha classificat en Marcos Aguilar, de la categoria juvenil. I de la categoria cadet, que també hi participava, s’ha classificat en Pol Homs i l’Adrià.

Quin és el següent pas?

El següent és el proper dia 12 de maig, quan toca la territorial d’escacs escolar. Aquest any se celebrarà a les Cabanyes on participaran tots els consells esportius de Barcelona comarques, i després tenim la següent classificació, que serà el dia 2 de juny, en el qual es fa la fase catalana. eEls millors que passin les comarcals passaran a la fase catalana.

Consideres que els escacs són importants? Per què?

Considero que els escacs són molt importants, perquè ens ajuden a concentrar-nos, ens ajuden a millorar la nostra memòria, ens ajuden a estudiar i també a fer càlculs mentals.

És un joc, que t’ensenya a millorar les sensacions, perquè cal observar, pensar i actuar

Si algú que no sap jugar-hi, per on recomanes que ha de començar?

Hauríem de començar per moure les peces, és a dir conèixer com es mou cada una, ja que cada peça té el seu moviment propi. Després cal aprendre a fer funcionar el taulell d’escacs i de mica en mica es van aprenent les estratègies i les tàctiques, però primer de tot s’ha d’aprendre a saber moure les peces.

Quan vas començar a jugar?

Vaig començar a jugar quan tenia 10 anys.

Ensenyes a jugar-hi a la teva filla?

Sí, però ensenyar-li no seria la paraula correcta. Ens veu jugar-hi a tots dos, al pare i a la mare. Tenim un taulell gran i l’hi posem les peces. Ella sap quines són, i de vegades ens en fa preguntes. També l’hem portat a tornejos. Però, de moment, li ensenyem que és un joc, per passar-s’ho bé.