“El nostre objectiu és aconseguir taquilles gratuïtes per a tots els cursos”: Mireia Martín, presidenta de l’AMPA

Escrit per Júlia López, i entrevistada per Denisa Zegrean. Fotos fetes per Júlia López

Des de l’any passat, la Mireia Martín és la presidència de l’AMPA. Afirma que, des que és al càrrec, s’ha dedicat més al tema de condicionar els camins cap a l’escola. També voldria més famílies dins de l’AMPA perquè s’encarreguin de temes socials, per exemple. Altres components de l’AMPA es dediquen a organitzar les extraescolars o també a col·laborar en l’acte de graduació de 4t d’ESO.

Com a AMPA, quina és la vostra tasca?

Com a equip, ens reunim cada quinze dies o tres setmanes, depenent de l’època. El dia a dia de l’AMPA és llegir i respondre els correus electrònics, i també resoldre dubtes o problemes que puguin tenir els pares. Cada persona té una feina especíifica dintre de l’AMPA. Jo també m’encarrego de les activitats extraescolars del centre.

Quins propòsits teniu per aquest curs escolar, 2017-2018?

Els propòsits d’aquest any seria tancar els projectes que vam iniciar  l’any passat, com per exemple l’assumpte de les taquilles, que encara ens faltaria col·locar-ne a les aules de 4t d’ESO i Batxillerat. Treballem perquè les taquilles siguin gratuïtes, perquè tothom pugui desar-hi l’iPad.

Cal que digui que no hem aconseguit prou vots per poder acabar aquest projecte. Com que cada vot anava lligat a proporcionar un euro (perquè compréssim les noves taquilles), i com que no hi ha prou pares apuntats a l’AMPA, llavors no ho hem pogut tirar endavant.

En quins altres projectes treballeu?

Estem treballant amb altres AMPA de Vilanova sobre els camins escolars, per condicionar-los, perquè siguin segurs per als alumnes i puguin arribar-hi i tornar-ne bé. Vam anar a l’assemblea municipal de l’Ajuntament, que l’organitzen cada any. I arran d’això hem fet un mapa per traçar tots els possibles camins. I, atenció!, hem comprovat que no són gaires segurs. A més, tampoc no hi ha carril bici i llavors els alumnes que la fan servir circulen pel mig de la carretera.

A part que els camins siguin segurs, que és el que volem aconseguir, també volem impulsar que l’alumnat hi vagi més en bicicleta, perquè entre tots fem una ciutat més sostenible. Però en aquest assumpte ens cal també la implicació del professorat.

Explica’ns més activitats en què treballeu.

Ara volem fer més activitats per donar-nos a conèixer com a AMPA,  el que fem dintre de l’AMPA i les activitats extraescolars. L’ideal seria que les famílies ens donessin més idees i les puguem treballar junts.

En aquest sentit,el dia 16 de desembre passat vam organitzar una trobada a l’institut arran de les peticions que ens havien fet les famílies, que era saber com funciona el moddle i l’Ipad, perquè alguns pares ens diuen que no saben com va tot plegat.

Quins desitjos teniu per al futur?

Ens agradaria que la gent s’hi impliqués més. També voldríem aportar el nostre gra de sorra per millorar l’educació.

Les famílies, com poden contactar amb vosaltres?

A través del correu de l’AMPA (ampa@iesbaixamar.com) sempre hi poden contactar. A més, les nostres reunions sempre estan obertes per a tothom. Ah! També vull afegir que l’AMPA també col·labora en l’organització de l’acte de la graducació.

Així que ja veieu que anem fent passos per ajudar-millorar l’institut.

Moltes gràcies, Mireia, per haver vingut a classe perquè et féssim l’entrevista. Molta sort.