El feminisme, en un rap

La professora Clara Valerio va animar els alumnes de 1r de Batxillerat a fer un exercici (per pujar nota de cara al tercer trimestre) en què poguessin explicar en anglès què és el feminisme. “Els vaig donar una hora sencera perquè triessin la manera que volien treballar”, explica la Clara.

Els alumnes podien escollir els grups i el format en què s’expressaven. El resultat va ser ben creatiu: hi va haver grups que van representar petites obres de teatre (a l’estil del “role playing”) en què cada un representava un paper que reflectia clixés socials. “Hi va haver un grup que va simular que una parella anava a un restaurant, i l’home demanava el menjar que tant ell com ella menjarien”, explica l’alumna Denisa Zegrean. “L’home també feia gestos masclistes quan anaven al restaurant, com ara que era ell qui escollia la taula on s’asseurien malgrat que la dona volia asseure’s en una altra banda”, recorda la Denisa. “El cambrer va portar el compte enmig de la taula, i l’home li va donar a ella perquè fos ella qui el pagués”.

Per acabar, els alumnes Jan Romagosa i Òscar Martínez van cantar un rap, en què representaren, disfressats, la seva opinió sobre la desigualtat d’homes i dones a la societat.