Crònica d’una classe de Física

La professora María Ángeles García, amb alumnes de 1r de Batxillerat
Escrit per Gemma Carbonell i Míriam Jiménez. Fotografria: Denisa Zegrean

Dimarts 28 de novembre. De 13.30 a 14.30H Aula 15. Matèria: Física. Professora: María Ángeles García. Alumnes 1r de batxillerat científic.

Ens presentémonos tres alumnes de la “Revista digital” a observar com és una classe de Física amb la professora de Cciències María Ángeles García.
A la 13:30, la nostra professora Trinitat Gilbert ens diu que ha parlat i acordat que podíem anar a prendre apunts i imatges de la classe de Física.
Anem cap a l’aula 15 de la segona planta de l’institut. Piquem a la porta i hi entrem.

La professora no se sorprèn, perquè s’esperava la nostra visita. En candi, qui es queden parats són els alumnes, perquè no saben què hi fem. A més, són companys nostres, del mateix curs.

Ens dirigim cap a les taules que estaven buides del final de l’aula.

Ens fixem que hi ha dues noies que acompanyen la María Ángeles durant la seva classe. En un principi no entenem què hi fan, però més tard ens comuniquen que estan estudiant un màster i necessiten fer pràctiques.

La professora comença la classe. Explica  el moviment rectilini, i també el moviment rectilini uniformement accelerat amb vectors.

Els alumnes hi estan molt atents.

La professora continua donant explicacions de teoria i els en fa preguntes per practicar.

Un cop acaba, els encomana que entran al Moodle a fer els exercicis d’aquell tema.

Mentre inicien la sessió, la professora passa per les taules per assegurar-se que saben quin és el document que han d’emplenar.

Gran part de la classe està concentrada i fent la feina, quan de cop i volta ens adonem que un dels nois de l’aula encara té a la pantalla del seu Ipad la tasca de l’assignatura anterior, per ser precisos, el llibre “Tirant lo Blanc”, de llengua catalana.

Uns segons més tard, la mestra l’observa i li crida l’atenció de bona manera.

Passen deu minuts des que han començat a fer els deures, i ara la professora els demana. No han estat sols fent-los, sinó que la professora els ha anat preguntant un per un si ho entenien.

Un cop aclarides les dificultats, corregeixen tots junts a la pissarra els exercicis sobre els moviments rectilinis amb vectors.

Quan acaba, la María Ángeles els encarrega, per a casa, una sèrie de deures com els que han fet a classe.

Les tres redactores ens n’anem cinc minuts abans que soni la música, perquè és última hora i hem d’agafar les nostres motxilles i jaquetes per marxar a casa. Hem fet la nostra primera crònica d’una classe.