“Aspirem a aconseguir la beca Amancio Ortega”

Entrevista feta per Júlia López

D'esquerra a dreta, les alumnes de 4t d'ESO Addaia Valeriano, Clara Bernal i Gisel Cartró

Les alumnes de 4t d’ESO Addaia Valeriano, Gisel Cartró i Clara Bernal opten a aconseguir una beca, otorgada per la Fundació Amancio Ortega, per anar a estudiar l’estranger durant un any.

En què consisteix la beca a la qual aspireu?

Financen els estudis de primer de Batxillerat als Estats Units i a Canadà durant un any. És a dir, et donen  l’oportunitat de poder viure l’experiència de conèixer un nou mètode d’estudi i de vida en un altre país.

Què heu de fer per aconseguir-la?

Hem de passar per diverses proves, com ara complir uns requisits concrets de la renda, un examen i una entrevista. Per poder passar a la següent fase, hem d’aprovar l’examen amb una nota mínima d’un 8,1 i una màxima de 10, que comportaria obtenir entre uns 217 punts. La màxima puntuació és de 265 punts.

Detalleu-nos millor cada una de les fases per les quals passareu.

El primer pas és tenir a 3r d’ESO una nota mitjana, igual o superior a 7 punts, i una nota d’anglès igual o superior a 8.

Després hi ha altres fases: 1) En la primera passen totes les persones que compleixin els requisits demanats, i que, a més, han aprovat l’examen escrit d’anglès amb una nota mínima de 8’1 i un màxim de 10 punts.
2) En la segona fase es tenen en compte les dades acadèmiques de 3r d’ESO i les dades fiscals de cada participant, perquè hi ha un barem econòmic per família que és la que opta a la beca. Per dir-ho d’una altra manera, les famílies amb una bona situació econònomica no poden optar a la beca. 3) En la tercera fase, una vegada aplicats els criteris anteriors, el programa preseleccionara de manera automàtica un total de 1.500 expedients.
Llavors els candidats seran convocats per realitzar una prova oral d’anglès i una entrevista, que serà realitzada a través d’Skype. L’estudiant ha d’explicar un aspecte personal del seu interès com ara, aficions, vida diària, família…. amb una durada màxima de 3 minuts.
Finalment, els resultats de la prova oral i l’entrevista determinaran els 500 candidats seleccionats. Els estudiants seran seleccionats al país de destí, a través d’un sorteig davant d’un notari que divideix 250 estudiants al Canadà, i 250 més, als Estats Units.

Com és l’examen?

A l’examen no hi ha gramàtica i no hi ha vocabulari sinó que has d’entendre i saber respondre les preguntes que et fan; no només hi ha anglès sinó que també has de saber conceptes bàsics.

Què creieu que us pot aportar anar a estudiar a l’estranger?

Pot ser una experiència molt bona i a la vegada conèixer la vida fora de Catalunya,perquè creiem que el nivell educatiu estranger sempre és molt millor que el català, o com a mínim això és el que sempre ens han dit, i ho volem comprovar.

Com vau conèixer la beca?

Dues alumnes del centre, la Mar Muntada i l’Ainoa Serrano, la van aconseguir fa dos anys. L’any passat, elles van estar estudiant el 1r de Batxillerat a l’estranger, i ens han explicat la seva experiència, que és la que ens ha animat per seguir el seu exemple.