“M’agradaria que l’activitat de vela fos gratuïta”: Federico Esteban

Entrevista feta per Alin Panesi i Juan Manuel Roldán

Hem entrevistat en Federico Esteban, un dels dos professors d’Educació Física del nostre Institut. Nosaltres, alumnes de la revista Baixamar, teníem curiositat per saber l’opinió d’un professor que ha coorganitzat l’activitat de vela.

En Federico Esteban és un professor que transmet la passió pels esports en general, i concretament per la vela, que considera molt recomenable per la seva utilitat al lleure com també pensant per a un futur professional dels alumnes.

Juan Manuel Roldán: Què et sembla que els alumnes facin vela a l’hora d’Educació Física? Et sembla una bona idea?

Federico Esteban: Em sembla molt bona idea per a una ciutat com Vilanova, que té mar. A més està pensat perquè pugui donar sortida professional a alumnes que els agradi aquesta afició i poder treballar en un futur allà dins del club.

Juan Manuel Roldán: Què és el que més t’agrada de vela?

Federico Esteban: El que més m’agrada és que hi hagi alumnes que sàpiguen moure un vaixell en un entorn difícil i complicat. Bé, és una activitat de grup en la qual s’ha de repartir la responsabilitat, fet que vol dir que madurin els alumnes en molts aspectes.

Juan Manuel Roldán: Què canviaries?

Federico Esteban: Jo faria que l’activitat fos gratuïta, que fos subvencionada per l’Ajuntament, perquè és una inversió per a la ciutat. També m’agradaria tenir una mica més de temps o que se n’aprofités més, però sé que no és possible perquè hi ha el factor del desplaçament, el fet de canviar-se… Tot plegat ocupa molt de temps; materialment és impossible.

Juan Manuel Roldán: Quins valors creus que es treballen en aquest esport?

Federico Esteban: Es fomenta el treball en equip i la confiança entre companys i tu mateix.

Juan Manuel Roldán: Per què creus que l’institut ha triat aquest esport?

Federico Esteban: Perquè s’ha promogut des del Club Nàutic i des de l’Ajuntament com una necessitat laboral i com un aprenantatge de futur per al desenvolupament de la ciutat.