Ens estrenem amb els Erasmus+. L’Alba ja s’està formant a Vichy.

El nostre institut participa en un projecte ka1 juntament amb sis instituts més de Catalunya. El projecte porta per nom Global Education and European Teaching Strategies (GEES) i busca millorar la gestió dels instituts, incorporar noves metodologies per a l’aprenentatge de les llengües i per tant obtenir millors resultats i nous aprenentatges dels nostres alumnes.

Per obtenir aquests resultats, els instituts han buscat cursos d’estiu per a formar els professors que tenen lloc durant els mesos de juliol i agost d’aquest 2018 per diferents països europeus. Així és que l’Alba Sala ja està a punt per marxar a França (Vichy) per una formació específica de metodologia DNL; és  a dir, per ensenyar una matèria escolar en llengua francesa. El curs serà impartit a l’Alliance Française d’aquesta ciutat que treballa amb col·laboració amb la Universitat de Grenoble.

Posteriorment, l’Alba juntament amb una altra professora de llengua francesa de Tarragona que farà el mateix curs durant aquest estiu, faran una anàlisi del treball desenvolupat i de l’enriquiment que aquesta formació els ha suposat i per tant duran a terme activitats de difusió dels aprenentatges, en els respectius claustres però també al dels altres instituts que participen d’aquest projecte KA1.

El projecte continuarà amb els períodes d’observació. Començarem els professors catalans a visitar i analitzar el funcionament d’instituts europeus que han estat seleccionats per ser considerats excel·lents per les seves bones pràctiques. El nostre institut anirà a Eslovàquia per visitar Gymnázium bilingválne. Allà els professors podran analitzar l’organització del centre, el tractament de les llengües estrangeres, com són utilitzades les llengües pel dia a dia de l’institut. Després d’aquests períodes d’observació, els professors faran una anàlisi de la realitat observada i una reflexió sobre l’adaptació d’aquestes bones pràctiques al nostre centre.

Esperem que aquest projecte repercuteixi en l’aprenentatge dels nostres alumnes i que ells se’n puguin beneficiar d’aquestes noves pràctiques, metodologies i aprenentatges adquirits pels professors amb molt bona voluntat de millora.