Ruta a peu per l’Anoia, a càrrec de Joan Valentí.

Els dies 5, 6, 7 i 8 de juny, 87 alumnes de 1r i 2n d’ESO de l’Ins Badia i Margarit vam fer el treball de síntesi “caminant per l’Anoia”. Ens van acompanyar molts professors: el Xavi, de llebre, i la Judit al darrere de tot apretant als que es quedaven endarrere, i enmig, el Santi, el Carles, el Julián, l’Alba, el Xavier i el Pep. A dormir també van venir la Maria, l’Ana i la Laura, i el Jordi V i la Rat, de visita a la tarda. L’AMPA i molts pares i mares ens van ajudar durant tota la sortida portant les motxil.les i l’avituallament.  I és que aquestes colònies ningú se les volia perdre.

1r dia  – Dimarts a les vuit del matí vam sortir de l’institut i vam caminar fins al nucli antic de Montbui. Allà vam descansar i esmorzar per agafar energies i continuar fins a La Censada.

Quan vam arribar a la casa de colònies es va posar a ploure molt. Ens vam instal·lar a les habitacions, vam dinar i a la tarda vam fer TdS.

Per fer el treball de síntesi ens vam separar per grups. Al meu grup vam treballar amb el Carles i vam treballar la comarca de l’Anoia. Ens havíem d’inventar una cançó sobre les colònies.

Després la Sílvia i el Jaume del forn de Jorba ens van fer un taller de pa. Ens van portar coca i magdalenes per berenar i ens van ensenyar com es feia la massa. Ens van explicar que hi ha diferents tipus de masses, la més important es diu “massa mare”, perquè d’aquesta surten totes les altres. Cada nen i nena es va emportar una mica d’aquesta massa per fer-la créixer a casa.

Al vespre vam fer un joc de terror i vam anar a dormir molt cansats.

2n. dia –  Ens vam llevar, vam esmorzar i vam estar una estona jugant. Havíem d’anar caminant fins al càmping La Llacuna, però com que plovia tant hi vam anar en autocar.

Quan vam arribar allà seguia plovent, per això ens van portar a un poliesportiu i ens van dir que ens hi quedaríem a dormir. Aquest dia també vam fer treball de síntesi: tots junts vam fer una mica  més de cançó.

Quan va parar de ploure vam decidir anar al càmping a recollir les tendes que havien muntat els pares, però un cop allà ens vam voler quedar a dormir.

Ens vam quedar tota la tarda al càmping jugant. A la nit vam visitar el castell i l’església. Els profes ens volien fer por però no ho van aconseguir. Després ens vam ficar a les tendes per dormir, però alguns vam estar xerrant fins molt tard.

3r dia – El tercer dia ens vam llevar, vam esmorzar un entrepà i vam fer les motxilles, les vam carregar al cotxe i vam continuar caminant fins a Pontons.

Quan vam arribar a la casa va començar a ploure una altra vegada. A la casa hi havia una piscina molt gran i ens hi vam banyar plovent. L’aigua estava molt freda. Després de dinar vam jugar tota la tarda. Jo vaig estar jugant a futbol tota l’estona. Alguns altres van estar descansant per al sopar de gala.

Abans de sopar ens vam vestir de gala i el Xavi ens va dir quina parella ens havia tocat; hi havia gent que es queixava. Vam menjar amanida i calamars.

En acabar vam fer discoteca. Hi va haver gent ballant fins les dues, alguns van anar a dormir abans. Vam ballar les cançons que més ens agraden.

4t. i últim dia – Ens vam llevar, vam fer les maletes i vam pujar al bus per anar a “Les Deus”. És un parc d’aventura on hi ha tirolines i altres coses. Hi va haver nens i nenes que van fer tirolines, però alguns no ho van fer. Després ja vam marxar cap a casa.

Joan Valentí Roset, 1r ESO – INS Badia i Margarit

Trobareu totes les imatges de la sortida, que anirem actualitzant en la mesura del possible, clicant a sobre d’aquesta imatge: