El teatre de l’institut Badia i Margarit a CaixaEscena

Aquest any, per segon curs consecutiu, un grup de 20 alumnes de 1r, 2n i 3r hem tingut l’oportunitat de gaudir dels Encontres de Teatre de CaixaEscena. Gràcies al treball de la companyia Mac-Ot (companyia de teatre de l’institut Badia i Margarit) i a la direcció de la Xesca (professora de ciències i teatre), hem aconseguit ser un dels 6 centres seleccionats i hem compartit 3 dies amb centres diversos i de diferents llocs: Castelló, València, Barcelona… Han sigut tres dies intensos de teatre, passió, amistat i molta molta feina per polir i acabar posant en escena, diumenge al matí, al CaixaFòrum, un trosset de la que serà la nostra obra de final de curs, del teatre de la “Commedia dell’Arte”.

El divendres 10 de febrer vam sortir d’Igualada a les vuit en punt, vam agafar un autobús públic, i vam arribar a Barcelona a les nou, l’autobús ens va deixar a Maria Cristina i vam caminar fins a l’alberg, on vam deixar les motxil.les, i vàrem anar directament cap al CaixaFòrum, on vam fer una activitat tots els joves de la trobada. L’activitat es deia lmpro-rolls on vam barrejar-nos en grups, i després vam dinar al bar del CaixaFòrum, i de tres a quatre el Pep Colomer ens va fer una visita guiada per l’institut del teatre de Barcelona: els espais són gegants i hi ha un ambient molt interessant. Tots vam estar d’acord que quan ens facin el nou institut, ens calen unes quantes aules com les de l’institut del teatre.

A la tarda, vam tornar al CaixaFòrum, on ens vam ajuntar amb el grup de Castelló per assajar i perfeccionar l’obra, eren molt simpàtics!  I la nostra actriu, la Marta Rosell de la companyia Egos, ens va felicitar pel treball que estem realitzant amb les màscares.

A la nit, els nostres actors i actrius professionals, ens van fer una obra de teatre “El criat amorós”, va ser molt divertit! Després de l’espectacle, els diferents grups vam fer la presentació de les nostres obres. Estàvem molt nerviosos i la nostra no va sortir gaire bé, la veritat. Per acabar el dia vam agafar l’autobús per tornar a l’alberg, i… a descansar! El dia havia estat molt intens, i  calia guardar energies pels dos dies que ens quedaven! Calia donar-ho tot!

El segon dia a Caixaescena va ser tant o més intens encara. Vam començar les activitats del dia bastant cansats, després d’una nit de nervis i emoció.
Els tallers de dissabte van ser: de ritme i corporalitat, on ens van ensenyar a seguir el ritme interior (el cor, la respiració) i al final ens van ensenyar un ball. Un altre era de veu parlada i veu cantada on vam fer uns exercicis per no forçar veu quan cantem o parlem fort, i al final vam cantar una cançó a diferents veus. L’altre taller va ser de dramatúrgia i vam haver de respondre unes preguntes i al final ordenar-les per formar un text estrany però, xulo.
Quan vam acabar els tallers vam anar a dinar i a la tarda vam tornar a perfeccionar l’obra de l’endemà, amb la Marta i amb un altre grup.
Després de sopar vam anar tots a l’Auditori i ens van repartir en grups on havíem de representar diferentes actuacions: de circ, de màgia , de pitonissos, d’humans animalititzats… Els professors també ens van representar Cabaret i vam riure molt.
Quan vam acabar vam tornar a l’alberg i vam anar a dormir. Necessitàvem descansar perquè diumenge era el nostre gran dia, nosaltres érem els protagonistes, havíem de pujar a l’escenari de CaixaFòrum, quins nervis.

Diumenge vam culminar els encontres de CaixaEscena amb una brillant actuació de la companyia Mac-Ot del nostre institut. Tots els grups van créixer i ho van fer molt bé. El diumenge va ser un dia especialment bonic

Aquests tres dies hem aprés moltíssim a treballar emocions, moviments, accions i veu. La màgia del teatre ens ha unit un altre cop i encara amb més força . Agraïm al nostre alumnat la valentia de posar-se en escena per crear i transmetre els seves emocions al públic.
Molt bona feina i molta força. Anoteu-vos a l’agenda: 31/5/18, l’estrena.

Bruna Velázquez (3r ESO), Gil Robert (1r ESO) i Xesca Vela (professora)

Trobareu les fotografies clicant a sobre de la imatge: