La catàlisi entra a l’aula

El passat dijous 11 de gener de 2018,els alumnes de química de 2n de BAT, vam realitzar la sortida a l’Institut Català d’Investigació Química (ICIQ), adjacent al Campus Sescelades de la Universitat Rovira i Virgili, per tal de portar a terme el taller “La catàlisi entra a l’aula”.

Tot i que vam matinar molt per agafar el bus, un cop a Tarragona, vam haver-hi de caminar fins al Campus Sescelades, però com que vam riure molt, va semblar una estoneta.

Abans d’entrar al taller, vam esmorzar al bar de la Universitat per sentir més a prop l’ambient universitari, i que en un temps no massa llarg, la majoria dels nostres alumnes gaudiran.

Després vam anar a ICIQ, i vam conèixer a la Laia Pellejà, la doctora que ens va impartir el taller i que ràpidament tothom vam empatitzar amb ella, perquè va fer un taller molt entretingut i interessant.

En aquest taller vam poder experimentar:

• La visualització d’un complex activat d’una reacció, a causa del color que prenia en un instant.
  • La determinació del temps que triga un compost a formar-se en una reacció.
  • La visualització d’una reacció oscil·lant, a causa del canvi de color que es produïa, de manera reversible.
  • La determinació del catalitzador que accelerava més una reacció, i que podíem percebre visualment.

I com que vam ser molt matinadors, vam poder repetir experiments i fer uns altres dos. Bé, amb ganes de tornar…

fotos