Jornada cloenda FP Dual

El passat dimarts 12 de juny es va cel·lebrar la Jornada de cloenda de la xarxa FP Dual, al CAR de Sant Cugat.

En aquest acte, en Lluís Gàmez, cap de departament de TMV, va realitzar una intervenció conjuntament amb en Carlos Tomé, tutor de l’empresa Applus Idiada.

Varen explicar la següent Bona Pràctica referent a l’FP Dual que els alumnes del CFGS Automoció realitzen gràcies a la col·laboració amb l’empresa Applus Idiada:

Després de començar una alternança simple i implementar posteriorment la formació Dual, alumnes del centre que van fer formació Dual, acaben sent treballadors de l´empresa. Des d´un inici, existeix la formació creuada entre tutors i professors de centre amb els tutors i treballadors d´empresa, tant en la tècnica i la tecnologia del treball, com en la pedagogia i la docència per adquirir capacitats per part de tots els grups d´interés. Un esglaó més de l´ èxit del projecte el marca el fet que exalumnes, ara tècnics de l´empresa, formen als seus exprofessors com s´ha dit anteriorment i aquest professors formen als exalumnes dintre del centre de treball per tal de poder ser tutors i actuar com a tal. El resultat és exalumnes del cicle i del centre convertits en tutors d´empresa de les noves promocions d´alumnes de Dual del seu centre d´origen, l´Institut Andreu Nin. La identificació per part de l´alumne amb algú que ha recorregut exactament el mateix itinerari que ell i la empatia del tutor d´empresa amb l´alumne, s´han mostrat com a factors altament positius per totes les parts per mostrar que el projecte Dual té un ampli recorregut. L´empresa ho valora potenciant el perfil de tutor d´empresa i els alumnes ho veuen com un al·licient més.