Aprenent a programar amb Scratch – 1r ESO

El material educatiu que utilitzem amb l’alumnat per aprendre a programar amb Scratch es basa en la proposta Scratch Challenge de

A l’Institut d’Alpicat aprofitem la iniciativa de mSchools i l’adaptem a les nostres necessitats per donar resposta a una part de la nostra proposta curricular de la matèria comuna de Tecnologia, que preveu incloure la programació en tots els nivells d’ESO,  per fomentar el pensament computacional i l’assoliment de les competències digitals.

Es tracta de materials modulars que utilitzem a l’aula amb l’alumnat de 1r d’ESO. Cada mòdul correspon a un repte a solucionar, amb una estructura seqüencial, de forma que la seva complexitat es va incrementant.

Abans d’utilitzar el material del Scratch Challenge, introduïm els conceptes bàsics de programació amb activitats sense ordinador (unplugged coding activities).