Programes

20151110_132144

A continuació us indiquem quins són aquests programes que realitzem al centre:

• Plurilingüisme: català i castellà comú a tot l’alumnat. Anglès com a primera llengua estrangera amb la inclusió d’activitats  en aquesta llengua anglesa en la majoria de matèries. Incorporar la llengua francesa com a segona llengua estrangera. Participem al programa Grups d’Experimentació per al Plurilinguisme (GEP), emmarcat dins del desplegament del Marc per al plurilingüisme que ofereix el Departament d’Ensenyament.De forma general, aquest programa proposa:
    • Augmentar la competència lingüística en llengua estrangera de l’alumnat
    • Contribuir al desenvolupament competencial de l’alumnat
    • Innovar i promoure canvis sistèmics, metodològics i organitzatius.

Els objectius específics d’aquest programa estan en total sintonia amb el nostre projecte de centre, ja que, a més de millorar la competència comunicativa en llengua estrangera, també pretén que l’alumnat:

• Desenvolupi competències clau per al s. XXI
    • Fomenti el treball cooperatiu i per projectes
    • Adquireixi estratègies per a l’aprenentatge autònom

Això implica una reflexió constant i una anàlisi periòdica de les pràctiques docents, així com una planificació curricular. Per quest motiu hem establert un grup impulsor que es reuneix periòdicament per dinamitzar el desenvolupament del projecte de plurilingüisme del centre i dissenyar el pla d’acció per a la seva implementació.

pluri

• Sostenibilitat i Xarxa: som una Escola Verda i com a tal desenvolupem aquest programa per promoure l’educació ambiental de manera transversal a tot el currículum. Els materials que creem dins les matèries o molts dels projectes d’àmbit o transversals que fem estan acreditats amb el segell-verd SIX. En aquesta pàgina web recollim totes les accions que fem cada curs. Els delegats verds (un per cada aula) es reuneixen cada divendres durant l’estona de pla lector amb el professor/a responsable i plegats lideren, coordinen i promouen aquest programa.

• Projecte digital: un ordinador per cada alumne. Els alumnes compren el seu portàtil (Chromebook) amb una recomanació per part del centre, que disposa del sistema Google apps for Education. Majoritàriament no s’utilitzen llibres de text, sinó material elaborat pels propis professors. Els alumnes usen l’ordinador com una eina bàsica de treball, però no de forma exclusiva. Els fulls per escriure a mà també són una pràctica habitual al centre.

projecte_digital

• Pla de lectura i programa de biblioteca: la lectura és una gran eina per millorar en moltes competències, especialment la lectura que es fa per plaer. És per això que el centre destina una estona cada dia a la lectura. A més tenim uns delegats de biblioteca que, juntament amb un professor/a, mantenen i actualitzen aquest espai per poder tenir les prestatgeries plenes de llibres. En aquesta pàgina web tenim la base per promoure aquest programa.

llibres

• Tutoria entre iguals: participem en el programa TEI (tutoria entre iguals) que implica a tota la comunitat educativa i s’orienta a millorar la integració escolar i a treballar per una escola inclusiva i no violenta