Visita al museu de les matemàtiques

Ahir al matí vam anar a visitar al museu de les matemàtiques de Catalunya, situat a Cornellà. És un museu força diferent als museus habituals. Repartits ens diferents sales, el museu ofereix jocs i enigmes matemàtics que els visitants han de resoldre. Trencaclosques, efectes òptics, construccions, figures geomètriques, jocs d’atzar i un munt d’activitats més.

Durant més d’una hora, els nostres alumnes van estar experimentant amb els jocs que més interès els van despertat. Molts els van resoldre, tot i que la complexitat d’alguns era important.

En acabar, en el mateix parc on està situat el museu, els alumnes van fer una gimcana matemàtica. El joc consistia en reconèixer formes matemàtiques presents a la nostra vida diària. Amb un plànol del parc i unes fotografies, els alumnes havien de trobar els objectes i indicar el lloc al plànol.

Museu_Mates_SiX_2