Participació en el Certamen de Lectura en Veu Alta

Avui hem participat a la fase de Quarts de final del XIIè Certamen Nacional Infantil i Juvenil de Lectura en Veu Alta, promogut pel Departament d’Ensenyament, la Fundació Enciclopèdia Catalana i l’Obra social “La Caixa”.

Tot va començar fa uns mesos, quan des del centre vam decidir apuntar-nos al Certamen. Un cop fet això, vam organitzar unes sessions internes per treballar la lectura en veu alta a l’hora del Pla de lectura. S’hi van apuntar, voluntàriament, 17 alumnes (d’ambdues classes). En aquestes sessions vam fer exercicis per projectar la veu, vam llegir de totes les maneres possibles, vam conèixer com funciona el nostre instrument (les cordes vocals i la veu), etc.

Finalment va arribar el càsting intern en el que vam escollir la Laia Blanca, com a titular que ens representaria a la categoria de Corsaris (1r i 2n d’ESO), i la Mireia Prim, com a suplent.

I, aquest matí, començaven els Quarts de final del Certamen. La Laia ha fet una lectura esplèndida i impecable. No obstant això, el nivell lector era molt alt i finalment no ens han escollit per passar a la següent fase.

A banda del diploma i uns llibres com a mostra d’agraïment, ens emportem una bona estona de lectura en veu alta en la que tothom (públic i alumnes lectors) hem gaudit molt.

Des d’aquí volem agrair la dedicació i l’esforç que han mostrat tots els nois i noies que es van presentar voluntàriament a les sessions prèvies al càsting, i sobretot a la Mireia, la Laia i a les respectives famílies per l’esprint final que han fet aquests dies.

Certamen_SiX_2