RELAXACIÓ A LA PLATJA

El passat divendres 26  de maig cinc alumnes de l’aula d’impuls vam anar a la platja a practicar diferents tècniques de relaxació. Aquesta activitat forma part del treball que hem anat fent al llarg del curs per conèixer i gestionar les emocions.

Les tècniques que vam practicar van ser:

1- Respiració abdominal. Posàvem la mà dreta al pit i l’esquerra a la panxa.  Ens havíem d’imaginar que la nostra panxa era un globus que s’inflava i es desinfla poc a poc. Aquesta relaxació ens pot ajudar a reduir el nombre de pulsacions per minut i així tranquil·litzar-nos davant de situacions d’angoixa, ràbia o tensió.

2- Concentració en un estímul visual, auditiu o tàctil. Durant 2 minuts vam estar en absolut silenci cadascú concentrat en les onades del mar, en el seu so o amb el tacte de la sorra, deixant de banda qualsevol altre pensament. Aquest exercici ens va portar serenitat, tranquil.litat i benestar.

3- Relaxació muscular. Vam fer una versió reduïda d’aquesta tècnica que consisteix anar posant en tensió durant un segons diferents parts del cos i en acabat relaxar-les i fixar l’atenció en les sensacions agradables que es produeixen en aquella part del cos. Aquesta tècnica ens pot ajudar a treure la ràbia o irritació d’un moment determinat.

Totes aquestes tècniques són molt fàcils d’aplicar individualment a l’aula sense que ningú se n’adoni de manera que nosaltres sols podem ser capaços de controlar estats emocionals que ens porten a actuar sense pensar o a perjudicar la nostra salut.

Els alumnes de l’aula d’impuls de 1r A van compartir a l’hora de socials aquestes tècniques de relaxació amb la resta de companys del grup ordinari. Seguirem treballant i compartint aquestes i altres tècniques de relaxació.

Aquí us deixem unes imatges d’aquell dia tan relaxant!!!