INTERCANVI INSTITUT PERE RIBOT AMB POLÒNIA

El viatge a Polònia ha estat fantàstic. Una gran acollida, unes visites increïbles i inoblidables i una activitat frenètica.

Hem fet un munt de coses! El primer dia vam anar a Zakopane, conegut com la capital d’hivern de Polònia. Hi vam arribar amb telefèric i vam gaudir d’unes vistes espectaculars de la vall de Butorowy Wierch. I després vam pujar caminant fins a la vall d’Strazynska.

També vam visitar Auschwitz – Birkenau. Una visita difícil d’oblidar: història i emocions a flor de pell. Una experiència vital que recordarem tota la vida.

Un altre dia vam visitar una mina de sal a 300 metres sota terra! A la tarda sopar preparat per les famílies poloneses i més tard disco amb dos DJ locals. Els alumnes de l’Institut Pere Ribot som incombustibles.

L’últim dia a Polònia va ser molt intens. Al matí vam fer un concurs de kahoot a l’institut i els guanyadors van ser obsequiats amb una bossa plena de detalls relacionats amb Ļukowica.

Després vam visitar la ciutat de Crakòvia: el centre històric, el castell de Wawel  i el Collegium Maius, on van estudiar Copèrnic i Joan Pau II.

La fundació Ziemia Llimanowska va financiar una activitat molt dolça. Ens van convidar a tots a un pastís amb gelat a Nowadowska, una de les cafeteries més reconegudes de la ciutat de Cracòvia.

Els alumnes polonesos ens han portat a l’aeroport i aquesta vegada hi ha hagut moltes llàgrimes. Senyal que ho han passat bé. Ara sí que podem dir que ens sentim més “polacos”que mai!

Gràcies a tots i totes per aquest viatge fantàstic.