Normes i funcionament

L’Institut Pere Ribot de Vilassar de Mar, és un institut públic amb 3 línies de l’ESO i 2 línies de batxillerat. Això es concreta en:

• 1r d’ESO: grups A, B i C
  • 2n d’ESO: grups A, B i C
  • 3r d’ESO: grups A, B i C
  • 4t d’ESO: grups A, B i C
  • 1r de batxillerat: grups A, B i C
  • 2n de batxillerat: grups A i B

Cada grup té la ràtio marcada pel Departament d’Ensenyament de 30 alumnes per aula a l’ESO i a 35 alumnes per aula al batxillerat. Amb tot, a l’Institut Pere Ribot organitzem el dia al dia del centre per tal d’intentar oferir una millor atenció a l’alumnat, que es concreten en la disminució de la ràtio a l’aula segons les dinàmiques següents:

• De 1r a 3r d’ESO organitzem el grup flexible, de les àrees instrumentals (català, castellà i matemàtiques), on una part de l’alumnat surt de l’aula per incorporar-se a un grup més reduït d’alumnes amb una atenció més personalitzada. D’aquesta manera obtenim un grup de 10-15 alumnes aproximadament i tres grups d’uns 25 alumnes.
  • Desdoblaments dels grups classe a la meitat (aproximadament a 15 alumnes) en assignatures com anglès (desdoblament de “listening and speaking” a l’aula pròpia i a l’aula d’idiomes), ciències naturals (laboratori de biologia i geologia), ciències experimentals (laboratoris de física i química), tecnologia (taller de tecnologia i aules d’informàtica) i religió i cultura i valors ètics.
  • Oferta de matèries optatives a 3r d’ESO amb prou varietat com per poder organitzar aules amb un màxim de 20 alumnes.
  • A 4t d’ESO i a batxillerat l’obligatorietat d’escollir itineraris i matèries optatives fa que en aquestes matèries les ràtios siguin menors a les oficials.
  • Des de fa 5 anys també tenim assignada pel Departament d’Ensenyament una SIEI, amb dotació de personal i que es concreta en la creació de l’Aula d’Impuls amb unes ràtios molt favorables.

En d’altres apartats d’aquest web ja hem explicat l’esperit de l’Institut Pere Ribot, així com la nostra situació, història i organització.

Aquí us podeu descarregar el document amb les NOFC (Normes d’organització i funcionament del centre) en el link de la línia següent:

Document amb les NOFC

En aquest document podreu trobar informació de l’estructura organitzativa, d’aspectes acadèmics i administratius, de l’avaluació i recuperació, dels deures d’estiu, de les activitats de fora del centre, de les festes tradicionals, de les col·laboracions amb l’entorn, dels òrgans de govern, de la gestió del personal, dels criteris i mecanismes pedagògics, del procediment de revisió de projectes i acords, de la participació de la comunitat escolar i de les normes de convivència, entre d’altres.