El primer Llagut català: projecte desenvolupat per l’alumnat de L’INS de Nàutica

El passat 18 de desembre, al Port de Barcelona i concretament a les instal·lacions del Reial Club Marítim de Barcelona (RCMB), va tenir lloc l’avarada d’un Llagut Català, construït de forma conjunta entre l’alumnat de l’INS de Nàutica de BCN, i el Reial Club Marítim de Barcelona. Aquest Llagut, és la primera embarcació d’aquest tipus construïda a Catalunya.

Aquest projecte, neix del conveni de col·laboració entre les dues entitats, que des de el naixement de l’INB han estat col·laborant de forma estreta, segellant una aliança que ha aportat i aportarà projectes per a construir i reparar embarcacions i per a impulsar el rem a casa nostra.Els alumnes que han construït l’embarcació i el professor que els ha dirigit (Edgar Martinez) han estat els encarregats (prèvies classes de rem fix al simulador del RCMB) d’avarar l’embarcació i provar-la en aigües del Port de Barcelona. Malgrat el fred i la poca experiència remera dels alumnes, el bateig ha estat tot un èxit, i l’embarcació ha demostrat la seva lleugeresa i estabilitat.