Conclou el projecte Estades Formatives en empreses i entitats del Raval

El passat 18 de juny, va tenir lloc a la seu del Districte de Ciutat Vella l’acte de cloenda de la primera edició del projecte Estades Formatives en empreses i entitats amb la participació d’alumnat de secundària, professorat, empreses i entitats del Raval.

Als parlaments, van intervenir Francesc Sànchez, Inspector d’ensenyament del Raval, Agustí Rubio del Consorci d’Educació de Barcelona, Àgata Constantini de l’empresa Diaris Històrics i Vanessa Cayuela d’Impulsem SCCL i va tancar l’acte la consellera del Districte de Ciutat Vella, Eva Alfama.

Conclou així, la primera edició d’un projecte pioner al Raval impulsat per professorat de secundària, els Serveis

Educatius de Ciutat Vella, el Consorci d’Educació de Barcelona, Impulsem SCCL i el Districte de Ciutat Vella, i que ha permès a una dotzena de noies i nois de 4t d’ESO dels instituts del Raval, Miquel Tarradell i Milà i Fontanals finalitzar la secundària obligatòria amb èxit educatiu.

El projecte Estades Formatives en empreses i entitats consisteix en que l’alumnat assisteixi dos dies a la setmana a una empresa o entitat del barri experimentant diferents situacions i tasques que es donen en un entorn laboral. Aquest projecte els ha de representar un estímul per continuar els estudis i prevenir l’abandonament escolar prematur.

La majoria dels nois i noies continuaran formant-se, ja sigui dins de programes especialitzats com els programes de formació i inserció (PFI) o estudiant cicles formatius (CF) per adquirir la competència professional del sector que triïn.

Dos instituts del Raval se sumen al projecte Estades formatives