Història

Els centres d’ensenyament públic són a la Mina des de finals dels anys 70. Tant les escoles del barri com l’Institut han tingut diverses ubicacions i denominacions. Al juliol de 2016, l’Escola Mediterrània i l’Institut Fòrum 2004 es van fusionar en un únic centre: l’Institut Escola Sant Adrià de Besòs, com a denominació provisional. Tota la comunitat educativa va estar convidada a participar en la tria d’un nom nou per al Centre, mitjançant unes votacions realitzades al mes de març de 2018. Una gran majoria es va decantar per denominar-lo amb el nom històric del barri, la Mina, aquell que recorda la font d’aigua que hi havia ben a prop d’on ara som. Des del mes de novembre del mateix any, doncs, som l’Institut Escola La Mina, nom que reforça el sentit de pertinença al barri i que ens dona l’oportunitat, com a centre públic i institució escolar, de col·laborar a prestigiar-lo.

FOTO ANTIGA