Tic-Tac a ritme de Fibonacci

El passat dilluns dia 23, vam rebre la visita de l’alumne Jordi Gisbert de l’IES Joaquim Bau. El motiu d’aquesta era presentar a l’alumnat de 3r d’ESO el seu treball de recerca que ha dedicat a la sèrie de Fibonacci. Els va explicar l’origen de la sèrie i els diferents àmbits en els quals podem trobar relació amb aquesta (Botànica, Zoologia, Arquitectura, Pintura…).
La peculiaritat d’aquest projecte consisteix en reunir continguts de diferents matèries com són Matemàtiques, Tecnologia, i Robòtica. L’alumne de 2n de Batxillerat ha dissenyat un rellotge que proporciona l’hora mitjançant els números de la sèrie de Fibonacci. Aquest rellotge, construït per ell mateix, ha sigut programat utilitzant la placa Arduino que els alumnes també estan treballant en les seves classes.
Ha estat una experiència enriquidora perquè els alumnes han pogut comprovar l’aplicació directa dels continguts que estan treballant a l’aula.