EMO

La figura de l’educador emocional es defineix, en termes generals,  com la professional que vetlla per la cura i el suport emocional dels alumnes i del centre.

Al Til·ler, el Mairi García s’encarrega de portar a terme aquests objectius i treballar juntament amb els docents els cercles restauratius.

Les seves funcions poden ser les de:

• Fomentar les competències emocionals de l’alumnat.
  • Millorar la capacitat de regulació emocional i disminuir el malestar .
  • Prevenir i millorar la gestió dels conflictes i conductes discordant a l’aula.
  • Dotar als docents d’eines i coneixements referents a l’educació emocional per tal de poder incorporar aquests aspectes en la seva pràctica diària.

Les activitats que porta a terme la persona EMO als centre, són:

Àmbit d’intervenció Activitat
Aula – Atenció directa amb els alumnes dins o fora de l’aula per fer un treball de prevenció i gestió de les seves emocions. I la millora de la seves relacions.

– Portar a terme activitats encaminades a la cohesió de grup, el respecte, la convivència, l’educació emocional, i resolució de conflictes.

Altres

– Participació de la persona EMO a les reunions amb altres professionals incloent docents, educadors socials, treballadors d’inserció social, promotors, etc. La seva finalitat és fer un treball conjunt per la millora del desenvolupament integral de l’alumnat així com del clima del centre educatiu.