Preinscripció ESO

• Presentació de sol·licituds
    • Del 8 al 20 de març de 2024 ambdós inclosos
    • Termini per presentar documentació fins al 22 de març de 2024
  • Publicació de la llista de sol·licituds amb puntuació provisional
    • 17 d’abril de 2024
  • Període de reclamacions
    • Període de reclamacions del 17 al 22 d’abril de 2024
    • Llista de sol·licituds amb la puntuació un cop resoltes les reclamacions: 25 d’abril
  • Publicació de la llista d’admesos i llista d’espera
    • 10 de juny
  • Període de matrícula
    • del 18 al 26 de juny ambdós inclosos

Presentació de sol·licituds

• Sol·licitud amb suport informàtic
    • Si es presenta la sol·licitud en suport informàtic, cal escanejar o fotografiar tots els documents de filiació i d’identificació (llibre de família i DNI) i tenir-los disponibles en el dispositiu que utilitzareu per emplenar el formulari de preinscripció, ja sigui un ordinador, una tauleta o un telèfon intel·ligent, per tal de poder-los adjuntar.

Centres i ensenyaments adscrits

• Escola Els Alocs (codi centre: 08058374)
    • Escola del Mar (codi centre: 08040060)
    • Escola Pérez Sala (codi centre: 08026749)
    • Escola Vaixell Burriac (codi centre: 08041696)
    • Escola La Presentació de la Mare de Déu  (codi centre: 08026762)

Criteris prioritaris i complementaris

Criteris prioritaris
  • Germans escolaritzats al centre: 50 punts
  • Proximitat geogràfica del domicili habitual de l’alumne al centre:
    • Quan el domicili habitual es troba a la zona educativa del centre: 30 punts
      • Es comprova amb el DNI/NIE. Si no coincideix és necessari certificat municipal de convivència
    • Quan es pren en consideració el lloc de treball del pare/mare: 20 punts
      • S’ha d’aportar contracte de treball o certificat de l’empresa.
  • Renda garantida de ciutadania: 15 punts
    • Acreditació de ser beneficiari de la prestació econòmica de la renda garantida de ciutadania.
Criteris complementaris
  • Criteri del pare, mare o el tutor o tutora legal que treballa al centre educatiu: 10 punts
  • Família nombrosa o monoparental: 10 punts.
  • Ser bessó o trigemin. Quan l’alumne/a hagi nascut en un part múltiple: 10 punts
  • Discapacitat igual o superior al 33% de l’alumne, pare/mare o germans: 15 punts
  • Quan l’alumne o alumna es troba en situació d’acolliment familiar: 10 punts
  • Condició de víctima de violència de gènere o de terrorisme: 10 punts

La documentació acreditativa dels criteris prioritaris i complementaris s’ha d’adjuntar amb la sol·licitud de preinscripció dins el període establert.

Concrecions

• Només es pot presentar una sol·licitud de preinscripció per alumne/a però s’hi poden indicar peticions d’admissió en diversos centres.
  • No s’accepten sol·licituds que es presentin en paper, ni per correu electrònic.
  • La consulta de resultats es podrà fer a través de preinscripcio.gencat.cat amb el codi de sol·licitud i el número del DNI de la persona que ha formalitzat la sol·licitud.
  • En cas de tenir algun dubte podreu rebre assessorament a través de suport telefònic al 937506366 o suport per correu electrònic a iesvilatzara@xtec.cat, de 9h a 14h.

Normativa

• RESOLUCIÓ EDU/465/2024, de 22 de febrer, per la qual s’aproven les normes de preinscripció i matrícula d’alumnes als centres del Servei d’Educació de Catalunya i altres centres educatius, en els diversos ensenyaments sostinguts amb fons públics, per al curs 2024-2025.

Altres enllaços d’interès