Classe magistral de pintura matèrica

Com a punt i final de l’apartat de teoria de l’art, que forma part de l’Optativa d’Història de l’Art que cursen els alumnes de Segon de Batxillerat, s’ha realitzat una classe magistral de pintura matèrica, dirigida de manera molt eficient i dinàmica per la professora Marina Sánchez, amb una mica d’ajuda per part meva.

La Marina els ha explicat els rudiments de la tècnica del gesso, la seva composició i aplicació sobre la tela, per després passar a l’acció directa:  l’aplicació del color i el treball amb un film transparent i l’espàtula,  que ha donat lloc a un resultat final força interessant.

Els alumnes s’ho han passat d’allò més bé i han tornat per un moment a la Primària,  vista la quantitat de pintura que ha acabat a les seves mans i a les taules. Això sí, en acabar han deixat la classe ben neta i polida!

José A. Molet. Departament de C. Socials.