Projecte de 1 ESO al Museu Picasso

Els alumnes de 1r d’ESO de l’Institut Verdaguer estan fent un projecte amb el Museu Picasso : “De l’escola al Museu” on intervenen les matèries d’anglés i Educació Visual i Plàstica. Català i Castellà també han fet una petita incursió a la primera part del projecte. Es tracta d’un projecte on hi participen divereses escoles properes al Muesu Picasso tant de primària com de secundària.

Hem visitat el Museu Picasso dos cops. El primer va ser una visita-taller titulada “Un plat no és un plat” on els alumnes, per mig de la observació profunda de les obres de Picasso havien de dir què representàven els quadres o les ceràmiques. Per mig de la observació van anar descobrint moltes coses interessants. Després van fer un taller de fang.

El segon cop van fer una visita al Museu on van poder conèixer el Museu amb més profunditat i van observar quadres de diverses èpoques de Picasso.

A la primera part del projecte vem treballar l’art i les emocions i vem representar-les amb diferents tècniques i amb diferents disciplines: a català van fer Haikus sobre les emocions i a castellà van escriure “gregueries”. Aquestes petites obres plàstiques i literàries les vam penjar a l’institut.

Des de plàstica vam sortir per grups per realitzar la tècnica del frottage pels terres i parets del barri. Aquets frottages els utilitzarem per fer els cartells del projecte.

Des d’anglés estan preparant diàlegs i escrits relacionats amb Picasso (vida i obres) i amb el barri.

El 19 de Març ens reunirem tots els centres educatius que estem treballant amb aquest projecte per a fer la presentació.