Intercanvi de 3ESO a Anglaterra

Què us hem d’explicar de l’intercanvi dels nostres alumnes de 3r amb els seus partners de Londres?

Van ser uns dies esplèndids. Vam arribar a l’aeroport de Luton un matí de dimecres 2 de maig a les 12h del migdia, només sortir de l’aeroport ens va rebre el clàssic temporal de pluja, vent, aiguaneu, fred, increïble, a tots se’ns va empal.lidir la cara en veure aquella tempesta de primavera, però per un atzar miraculós, o bé per una conspiració dels déus celtes i la fada Morgana, a la tarda el cel es va obrir, els núvols es dissiparen amb rapidesa, i quan vam arribar a l’institut escola Presdales al poble de Ware, prop de Hertford Shire, uns raigs de sol ens van il.luminar el camí, allà ens esperaven els alumnes partners anglesos i altres professores, ens van acollir amb un deliciós cake de xocolata, sucs de fruita i te amb llet.

L’escola de Presdales estava envoltada de prats, arbres centenaris i un grup de llebres ens espiaven darrere dels troncs, el color verd i els seus matisos inundava l’escola, una escola gran, amb molts alumnes, molt clàssica, amb un edifici central antic, amb formes arrodonides de castell, molt solemne tot.

L’endemà vam realitzar a peu una ruta clàssica per Londres durant tot el dia, passejant per la City financera, ens vam barrejar amb els seus business molt elegants, ens vam fer fotos a la Catedral de Saint Paul, vam passejar pel costat del riu Tàmesi, un vent fresc del nord estripava els núvols i la llum del sol ens escalfava, vam arribar fins a London eye, i des d’allí les torres ingents del Big Ben, vam enfilar camí cap a Buckingham palace, i en els jardins del palau vam dinar, enmig de prats verds, arbres immensos i benestar.

Des d’allà amb el metro cap a Covent Garden, allà vam deixar temps lliure als nois i noies per descobrir ells sols aquell barri alegre i comercial. Després, ja de tornada, vam pujar en un autobús vermell, el número 11, dalt de tot, ens vam fer fotos, vam riure, i així fins a Liverpool station per retornar a Ware.

L’endemà, ens vam llevar d’hora i vam fer una excursió a la ciutat universitària de Cambridge. Un ambient estudiantil es respirava per arreu. Bicicletes, llibreries de segona mà i molta història ens anaven abduint. La guia anglesa ens va fer un recorregut molt interessant per espais emblemàtics de la ciutat. Vam acabar en un mercat molt curiós d’ objectes nous i vintage, molt atractiu per als nostàlgics.

El darrer dia vam fer una visita guiada pel poble de Ware i la seva història, vam passejar pels canals i per les galeries al costat dels canals que es diuen Gazebous, per fer el te antigament.

A la tarda vam dinar a l’escola de Presdales i els alumnes van presenciar dues classes de Mates i d’espanyol molt didàctiques.

L’endemà, dia de comiat, llàgrimes i emocions apretaven les cares dels nostres alumnes. Set dies d’aventura anglesa i un cap de setmana llarg per conviure amb les famílies i els seus partners van posar punt i final a una experiència molt recomanable i inoblidable.

See you later!!

Good bye!!