Els alumnes de l’Institut organitzen tallers de Nadal

Els alumnes de l’Institut Verdaguer hem organitzat diversos tallers aquest últim dia abans de les vacances.

MANUALITATS

Aquesta activitat consisteix a elaborar diversos productes utilitzant materials nadalencs. Per exemple:

• Llapis amb un Pare Noel a la punta superior.
  • Pessebre tradicional per penjar a l’arbre.
  • Pot de vidre decorat amb purpurina per posar-hi una espelma a l’interior.
  • Campanes fetes amb càpsules de Nespresso de diferents colors.
  • Punt de llibre amb un tió fet de suro a un extrem.
  • Totes aquestes manualitats són fàcils de produir ja que els materials utilitzats no presenten gaires dificultats i els podem trobar per casa.

Són unes activitats molt entretingudes que es poden realitzar amb la família o amb els amics aquestes properes vacances de Nadal.

Per als científics també hi ha tallers:

DESCOMPONEM L’ADN

Aquesta activitat consisteix a observar mol·lècules i entendre per què estem formats. Un cop entès, els alumnes saben una mica més de la genètica humana.

CUINA DE NADAL

Aquest taller consisteix a, com bé diu el nom, cuinar. És un projecte en grup on demostrem que la cuina pot ser una bona excusa per compartir uns molt productius moments junts. Hi fan trufes de xocolata i “CakeCups”, que tenen una pinta deliciosa.

MÚSICA

És una activitat en què es practica l’art musical. Hi ha diferents instruments preparats expressament per a aquest taller i cedits pel centre, com guitarres espanyoles, ukeleles, un teclat de piano i uns quants tambors. Aquest taller fomenta la creativitat dels alumnes, ja que, òbviament, també poden inventar-se melodies i ritmes amb qualsevol objecte que tenen al voltant. En aquests moments de fred, hi ha encara més motius per ajuntar-se amb els amics i la família i cantar unes quantes cançons a la vora del foc!

KARAOKE

En aquest taller un alumne posa una cançó que li agradi i comença a cantar amb un micro, però no només canten els alumnes, les professores també s’hi han atrevit.

Els alumnes ens expliquen que el taller està bé, però que tot es qüestió de gustos.

MÀGIA

En el taller de màgia el professor ensenya diversos trucs que deixen bocabadats els assistents i amb ganes de practicar-los amb les seves amistats. Als els ha semblat súper interessant; tenen ganes de compartir-ho amb tothom.

ESPORTS

D’altres més moguts han preferit fer esports com ara, tenis de taula, bàsquet i futbol.

FESTIVAL DE NADAL

En finalitzar els tallers, els alumnes han realitzat actuacions musicals a la sala d’actes.

Escrit per les alumnes de 2n ESO:

• Maria Illa i Garcia
  • Malena Bayarri Solís