Alumnes de l’Institut assisteixen a l’assaig general de Tristan i Isolda al Liceu

El passat dissabte 25 de novembre 10 alumnes de 2n de Batxillerat i de 4t d’ESO van assistir, al Gran Teatre del Liceu, a l’assaig general de l’òpera Tristán e Isolde, de Richard Wagner, que està previst s’estreni el 28 de novembre. Els va acompanyar el professor Antonio Arregui.

L’obra està protagonitzada pels millors cantants wagnerians del moment, la soprano Irene Theorin, extraordinària en el seu paper d’Isolda i el tenor Stefan Vinke, un magnífic Tristán.

L’orquestra del Gran Teatre del Liceu va ser dirigida pel mestre Josep Pons i l’escenografia, molt impactant e innovadora amb projeccions videogràfiques sobre una enorme esfera giratòria que representava la lluna, l’interior de la nau o el castell del tercer acte, estava a càrrec de la Fura dels Baus.

Als intermedis els alumnes van poder visitar les instal·lacions del Gran Teatre del Liceu, la sala dels miralls, el foyer i l’exposició temporal de pintures inspirades en Tristán e Isolde. La música i la melodia wagnerianes expressen en Tristán e Isolde la passió amorosa, intemporal i transcendent més enllà de la mort dels personatges, en una partitura genial que no deixa ningú indiferent.

Tot i la durada de l’obra, a molts se’ns va fer curta després de 5
hores de la millor música i del millor teatre.