Diversificació curricular

La participació de l’alumnat a les aules obertes comporta una oportunitat per millorar els aprenentatges i assolir el nivell adequat de les competències bàsiques a partir d’un currículum de diversificació curricular. En aquest programa s’imparteixen continguts de diferents àrees de manera globalitzada amb activitats d’ensenyament aprenentatge de tipus funcional i procedimental, properes a l’experiència dels alumnes. El fet de treballar amb una ràtio reduïda afavoreix una atenció més personalitzada de l’alumne/a.

Projecte SABA (alumnes d’ Aula Oberta de 3r)

Amb el projecte SABA els alumnes desenvolupen activitats en diferents associacions de voluntariat de Sabadell. Aquestes actuacions possibiliten que els joves coneguin realitats del seu entorn i desenvolupin tasques educatives compromeses amb la societat (aprenentatge-servei). El projecte es coordina des de Sabadell Suma, el programa municipal de voluntariat. Les entitats que hi  participen són les següents: Associació Vallès Amics de la Neurologia (AVAN), Actua Vallès,  Càritas, Creu Roja, CIPO, ANDI, Esquitx, Servei Ciutadà d’Acollida a l’Immigrant (SCAI), Residència  La Creueta i el Rebost Solidari.

Programa Tastet d’oficis (alumnes d’Aula Oberta de 4t)

El programa consisteix en conèixer diferents oficis amb demanda en el mercat de treball, mitjançant la participació en  tallers ocupacionals. Els  coneixements adquirits en aquests tallers esdevenen elements motivadors pel que fa a la seva formació posterior. Els oficis que experimenten són: taller de metal·lúrgia, forn i pastisseria, fusteria, arts gràfiques, cuina i restauració, electricitat i automoció.