INTERCANVI Tossa – Kelheim

La primera part de l’intercanvi Tossa – Kelheim va tenir lloc del 20 al 24 de març. En les activitats van participar tots els alumnes de 2n d’ESO i 26 alumnes alemanys. La finalitat d’aquest intercanvi és que els nostres alumnes practiquin l’anglès i alhora coneguin una altra cultura de primera mà.

La primera presa de contacte va ser a través de la plataforma E-Twinning on els alumnes es van presentar i van expressar la seva opinió sobre diferents temes. A més a més, van penjar fotos d’ells i del seu entorn.

Dilluns 20 de març vam fer l’acte de benvinguda a l’Institut per situar-los i ensenyar-los les instal·lacions. Tot seguit, vam fer un taller de Sardanes i un de Sevillanes; a continuació, vam anar a la Casa de Cultura on l’alcaldessa i alguns regidors ens van rebre i van donar-los obsequis de Tossa. Vam esmorzar tot fent tertúlia al Claustre per començar a conèixer-nos. Després, vam fer un volt per Tossa i vam visitar Can Ganga. A la tarda, vam fer una sessió de zumba on tots van demostrar grans talents a l’hora de ballar i uns jocs de coneixença per saber curiositats els uns dels altres.

Dimarts vam anar a Barcelona. Vam estar una bona estona al Park Güell, vam seguir la ruta modernista per Passeig de Gràcia amb La Pedrera i la Casa Batlló. Vam passejar per les Rambles fins a Colón.

Dimecres vam fer l’excursió estrella: vam anar caminant fins a la Cala Pola i, fins i tot, ens vam banyar! Va fer un dia esplèndid i, és clar, els va encantar aquesta aigua cristal·lina que tenim a la Costa Brava. Per dinar, vam poder degustar una paella a càrrec dels Joves per l’Ocupació i la regidoria de cultura de l’Ajuntament.

Dijous vam fer una gymkhana a Besalú. Per grups, havien d’anar fent preguntes i aconseguir informació com també realitzar diverses proves. La majoria d’equips van cooperar molt i van aconseguir fer-ho tot amb el temps establert. Així, van conèixer una mica d’història i particularitats del poble. A mig matí, vam anar a Girona. Vam passejar pel Barri Vell, ens vam fer fotos a l’emblemàtic Pont de Ferro i vam visitar tant la Catedral com els Banys Àrabs.

Divendres vam visitar la Vila Romana, el Museu Municipal de Tossa i vam passejar per la Vila Vella. Afortunadament, va ser l’únic dia que va ploure. Com a colofó, vam fer l’acte de cloenda al gimnàs de l’institut. Primer de tot, unes noies de 2n d’ESO ens van fer un espectacle amb les disfresses de la colla dels Guapus de Carnaval. Després, vam passar les fotos de l’estada i, per últim, vam donar un souvenir de Tossa: una petxina amb l’skyline de Tossa. A la tarda, les famílies van organitzar una festa de comiat al bar Wimpy amb pica-pica i música.

Els i les alumnes de Kelheim (Baviera) van quedar molt satisfets de la seva estada a Tossa, especialment del contacte amb el seu company/a, de la relació amb la resta de la família, dels menjars i de les nostres platges.

We can’t wait to go to Kelheim!!!

A continuació teniu el vídeo reportatge que va gravar TV Tossa sobre l’Intercanvi: